Tutorial on history of literature II Field of study: Polish Philology
Programme code: W1-S1FP19.2024

Module name: Tutorial on history of literature II
Module code: W1-FP-S1-KH.2
Programme code: W1-S1FP19.2024
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Osoba studiująca realizuje konwersatoria historycznoliterackie stanowiące uzupełnienie głównego kursu historii literatury (wykład + ćwiczenia). Celem konwersatoriów jest bliższy i bardziej szczegółowy namysł nad wybranymi zjawiskami właściwymi danej epoce literackiej. Temat proponowanego konwersatorium powinien ujmować zjawiska/problemy uznawane za ważne i charakterystyczne dla właściwego okresu, ukazywać powiązanie literatury polskiej z innymi literaturami, kulturą, ideologią czy życiem społecznym. Konwersatorium historycznoliterackie II porusza zagadnienia związane głównie z literaturą oświecenia i romantyzmu.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie omawiane zjawisko w powiązaniu z problematyką epoki literackiej (XVIII i XIX w), której ono dotyczy [01]
K_W03 [3/5]
zna i rozumie aktualny stan wiedzy dotyczącej omawianego zjawiska, a także różne stanowiska badawcze dotyczące literatury epoki oświecenia i romantyzmu [02]
K_W04 [4/5]
zna i rozumie kulturowy i cywilizacyjny kontekst omawianego zjawiska w ujęciu diachronicznym i synchronicznym (oświecenie, romantyzm) [03]
K_W07 [4/5] K_W08 [4/5]
potrafi sformułować i przedstawić interpretację omawianego zjawiska z uwzględnieniem wiedzy historycznoliterackiej (dot. literatury oświecenia i romantyzmu) i zewnętrznych kontekstów [04]
K_U04 [4/5] K_U05 [4/5]
jest gotów do wieloaspektowego omawiania i wartościowania stanowisk badawczych odnoszących się do omawianego zjawiska oraz oświecenia i romantyzmu [05]
K_K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
discussion classes [K] 15 Lecture-discussion [b02] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
course work 01 02 03 04 05
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)