Tutorial on linguistics II
Field of study: Polish Philology
Programme code: W1-S1FP19.2024

Module name: | Tutorial on linguistics II |
---|---|
Module code: | W1-FP-S1-KJ.2 |
Programme code: | W1-S1FP19.2024 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Osoby studiujące w ramach konwersatorium językoznawczego II mają możliwość wyboru tematyki zajęć spośród kilku zróżnicowanych propozycji. Zajęcia mają charakter autorski, a ich tematyka wykracza poza zakres językoznawczych przedmiotów kierunkowych. Udział w zajęciach służy indywidualizacji kształcenia dzięki umożliwieniu osobom studiującym rozwijania swoich zainteresowań językoznawczych oraz ukierunkowuje je na wybór seminarium licencjackiego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie typową terminologię z zakresu dyscyplin humanistycznych przydatną dla językoznawstwa i polonistyki, zgodnie z tematyką konwersatorium [01] |
K_W02 [4/5] |
zna i rozumie główne kierunki rozwoju i wybrane współczesne osiągnięcia językoznawstwa i polonistyki [02] |
K_W06 [4/5] |
potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla językoznawstwa i polonistyki, brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich [03] |
K_U01 [4/5] |
potrafi aktualizować stan swojej wiedzy w zakresie zagadnień szczegółowych typowych dla językoznawstwa i polonistyki oraz rozwijać umiejętności lingwistyczne, w tym komunikacyjne [04] |
K_U09 [3/5] |
jest gotów do uznania znaczenia wiedzy eksperckiej w rozwiązywaniu wybranych problemów poznawczych właściwych dla językoznawstwa i polonistyki [05] |
K_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
discussion classes [K] | 15 |
Lecture-discussion [b02] Activating method – discussion / debate [b04] Screen presentation [c07] |
course work |
01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |