SEMINARIUM MAGISTERSKIE CZ.1
Field of study: Graphic Arts
Programme code: W6-SMGR19.2024

Module name: | SEMINARIUM MAGISTERSKIE CZ.1 |
---|---|
Module code: | W6-GR-SM-SEM.1 |
Programme code: | W6-SMGR19.2024 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 8 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł prowadzi do nabycia umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy związanej z kierunkiem studiów (różnych obszarów refleksji teoretycznej) oraz wiedzy metodologicznej w samodzielnej refleksji teoretycznej, w szczególności chodzi o realizację rozbudowanych prac pisemnych. Cel poznawczy seminarium dyplomowego to przede wszystkim rozwijanie świadomości metodologicznej w zakresie wybranej koncepcji oraz umiejętność jej zastosowania w pracy teoretycznej z obszaru grafiki, sztuki i kultury artystycznej. Cel praktyczny wiąże się z kształceniem niezbędnych umiejętności związanych z przygotowywaniem i redagowaniem prac pisemnych. Kształtuje również umiejętności w zakresie różnych form wystąpień ustnych i prezentacji multimedialnych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę nt. problematyki podejmowanej w pracy pisemnej [W6-GR-SM-SEM. 1_1] |
GRMA_W03 [1/5] |
Potrafi zastosować w praktyce w pracy pisemnej (bądź prezentacji ustnej) określoną koncepcję interpretacyjną dzieła sztuki [W6-GR-SM-SEM. 1_2] |
GRMA_U19 [3/5] |
Posiada umiejętność swobodnego wypowiadania się formie ustnej i pisemnej w obszarze interpretacji dzieła sztuki i szeroko pojętej kultury artystycznej [W6-GR-SM-SEM. 1_3] |
GRMA_U19 [2/5] |
Posiada umiejętność merytorycznego i poprawnego formułowania (w formie pisemnej i ustnej) własnych sądów i opinii krytycznych
oraz wyciągania trafnych wniosków i konkluzji [W6-GR-SM-SEM. 1_4] |
GRMA_U19 [2/5] |
Posiada pogłębione umiejętności redagowania prac pisemnych [W6-GR-SM-SEM. 1_5] |
GRMA_U17 [2/5] |
Posiada umiejętność i swobodę wystąpień ustnych z wykorzystaniem technologii cyfrowych [W6-GR-SM-SEM. 1_6] |
GRMA_K01 [1/5] |
posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych warunków i okoliczności występujących podczas
wykonywania pracy zawodowej lub twórczej z wykorzystaniem indywidualnych uwarunkowań psychologicznych
traktowanych jako czynniki modelujące i wspomagające działalność twórczą [W6-GR-SM-SEM.1_7] |
GRMA_K03 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [W6-GR-SM- SEM.1_fs_1] | 30 |
Activating method – seminar / proseminar [b05] |
course work |
W6-GR-SM-SEM. 1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] | Consulting the curriculum and the organization of classes | consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |