Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty pedagogiczne 1

Module name: | Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty pedagogiczne 1 |
---|---|
Module code: | KN-2023-SS-ZIN-WPE1 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu realizowane są treści z zakresu pedagogiki niezbędne do uzyskania ogólnego przygotowania psychologiczno-pedagogicznego (zgodnie z wytycznymi zawartymi w Obwieszczeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2021 r.) |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
w oparciu o wiedzę pedagogiczną odnoszącą się do roli, zadań i odpowiedzialności nauczyciela i wychowawcy oraz na podstawie własnych obserwacji potrafi dobrać program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej na określonym poziomie edukacyjnym i dostosowywać go do indywidualnych wymagań uczniów [ZIN-WPe1_01] |
KN.2023_U01 [3/5] |
znając zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rolę początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości oraz uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela potrafi tworzyć i realizować aktywności sprzyjające rozwojowi zawodowemu [ZIN-WPe1_02] |
KN.2023_U18 [3/5] |
potrafi diagnozować zróżnicowane potrzeby edukacyjne ucznia oraz jego przybliżony potencjał, zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie odwołując się do indywidualnej wiedzy i doświadczenia oraz we współpracy ze środowiskiem z otoczenia szkoły [ZIN-WPe1_03] |
KN.2023_U02 [2/5] |
potrafi skutecznie i świadomie komunikować się z osobami będącymi podmiotami w procesie nauczania i wychowania w szkole oraz z przedstawicielami środowisk z otoczenia szkoły [ZIN-WPe1_04] |
KN.2023_U10 [2/5] |
potrafi animować aktywność i zaangażowanie uczniów w życie szkoły oraz działania odnoszące się do współpracy z podmiotami z jej otoczenia [ZIN-WPe1_05] |
KN.2023_U03 [3/5] |
jest gotów do podejmowania działań na rzecz dobra uczniów , do okazywania empatii, zapewniania im wsparcia i pomocy działając indywidualnie, w zespole, w tym wykorzystując potencjał lokalnego otoczenia szkoły [ZIN-WPe1_06] |
KN.2023_KS01 [4/5] |
jest gotów do planowania działań zmierzających do rozwoju środowiska aktywności zawodowej, uwzględniając udział innych nauczycieli i specjalistów z otoczenia lokalnego oraz możliwości kształtowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego; ma świadomość wagi działań podejmowanych w zespole i dla zespołu w tym procesie [ZIN-WPe1_07] |
KN.2023_KS05 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [01] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] Observation [e06] Conceptual work [f03] |
course work |
ZIN-WPe1_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |