Continuing Professional Practice (Kindergarten)
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024
Module name: | Continuing Professional Practice (Kindergarten) |
---|---|
Module code: | PP-J2-PZC1 |
Programme code: | W6-NMPP19.2024 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Zamierzone efekty uczenia się planuje się osiągnąć dzięki indywidualnemu uczestnictwu studentek/studentów w codziennej działalności placówek przedszkolnych. Zajęcia praktyczne, w wymiarze 60 godzin, posłużą nabywaniu umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć, pogłębieniu znajomości specyfiki pracy dydaktyczno-wychowawczej przedszkola. Praktyka zawodowa ciągła pomoże również w skonfrontowaniu i uogólnieniu wiedzy teoretycznej oraz dotychczasowych doświadczeń, a także w sprawdzeniu swoich umiejętności dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zdobytych w toku studiów i w czasie wcześniej realizowanych zajęć metodycznych.
|
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie praktyczne zasady samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu (J.2.W1) [PP-J2-PZC1_1] |
PP_W_05 [4/5] PP_W_09 [4/5] PP_W_10 [4/5] PP_W_11 [4/5] PP_W_13 [4/5] |
studentka/student potrafi stosować posiadaną wiedzę teoretyczną i przedmiotową do realizacji podjętych zadań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w czasie praktyki oraz planować i realizować działania wychowawczo-dydaktyczne w przedszkolu, pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym (J.2.U1) a także poddawać refleksji i identyfikować spontaniczne zachowania przedszkolaków jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w czasie prowadzonych zajęć (J.2.U2) [PP-J2-PZC1_2] |
PP_U_01 [4/5] PP_U_02 [3/5] PP_U_03 [4/5] PP_U_04 [4/5] PP_U_08 [4/5] PP_U_09 [4/5] PP_U_10 [4/5] PP_U_11 [4/5] PP_U_13 [4/5] |
studentka/student przejawia gotowość do rozwijania swojego przygotowania merytorycznego we współpracy z nauczycielami i specjalistami (J.2.K1) [PP-J2-PZC1_3] |
PP_K_04 [3/5] PP_K_05 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
internship [PP-J2-PZC1_fns_1] | 60 |
Laboratory exercise / experiment [e01]
Project scheduling [e04] Internship [e05] Observation [e06] |
course work | PP-J2-PZC1_1 PP-J2-PZC1_2 PP-J2-PZC1_3 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Review of internship documentation [d03] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |