Methodology of Teaching a Foreign Language to a Young Child (sem. 2) Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: Methodology of Teaching a Foreign Language to a Young Child (sem. 2)
Module code: PP-E2-MNJO2
Programme code: W6-NMPP19.2024
Semester: summer semester 2027/2028
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zaznajomienie osób studiujących z procesami przyswajania języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych i przygotowanie ich do planowania i wdrażania nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. W ramach kursu studenci poznają różne metody, techniki, strategie nauczycielskie, systemy motywacyjne, rodzaje ćwiczeń, sposoby stymulowania uczenia się języka obcego przez dzieci i materiały wykorzystywane w nauczaniu języka obcego małego dziecka. Zapoznają się również z różnorodnymi rolami pełnionymi przez nauczyciela języka obcego oraz sposobami indywidualizacji procesu nauczania.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie metody nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I–III szkoły; zasady oceniania umiejętności językowych dzieci lub uczniów; podstawę programową dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego; przyswajanie języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych; znaczenie gier, zabaw, piosenek w nauce języka obcego, zasady oceniania umiejętności językowych dzieci/uczniów (E.2.W1; E.2.W2; E.2.W3; E.2.W4; E.2.W5) [PP-E2-MNJO2_1]
PP_W_02 [4/5] PP_W_10 [4/5]
studentka/student potrafi zaplanować nauczanie języka obcego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej pod względem doboru metody, technik i materiałów; jest przygotowany do łączenia nauczania języka obcego z odgrywaniem innych ról nauczyciela, jest autonomiczny i innowacyjny; wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego; efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego (E.2.U1; E.2.U2; E.2.U3) [PP-E2-MNJO2_2]
PP_U_02 [3/5] PP_U_03 [3/5] PP_U_11 [3/5] PP_U_13 [3/5]
studentka/student wykazuje gotowość do pozytywnego motywowania dzieci lub uczniów do aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego (E.2.K1) [PP-E2-MNJO2_3]
PP_K_01 [3/5] PP_K_06 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PP-E2-MNJO2_fns_1] 10 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Problem-based lecture [b01] 
Lecture-discussion [b02] 
course work PP-E2-MNJO2_1
practical classes [PP-E2-MNJO2_fns_2] 10 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – peer learning [b08] 
Demonstration-imitation [c06] 
Working with a computer [d01] 
Production exercise – workshop [e02] 
course work PP-E2-MNJO2_2 PP-E2-MNJO2_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)