Optional Block F - Person with Positive Attitude to New Experiences, Looking for New Solutions Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: Optional Block F - Person with Positive Attitude to New Experiences, Looking for New Solutions
Module code: PP-C-BF-CPNR
Programme code: W6-NMPP19.2024
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
W ramach zajęć jest możliwość wyboru przez osoby studiujące - z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie - nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł ma na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych w pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, osoby twórczo, prospektywnie adaptującej się w edukacji i przypisującej edukacji wspierającej dziecko/ucznia w rozwoju cechę konstytutywną jaką jest zmiana uzasadniana potrzebą odbiorcy - jej inicjowanie, wdrażanie w celu pozyskania nowej jakości.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie polifoniczność, różnorodność podejść, strategii, modeli w ujmowaniu procesu wspierania rozwoju dziecka/ucznia na rzecz prowokowania ich do samodzielnych/zespołowych poszukiwań nowych kierunków aktywności (C.W1) oraz rozumie odpowiedzialność dydaktyczną nauczyciela: poszerzanie możliwości działań edukacyjnych i kryteria wyboru programów/tworzenia autorskich uwrażliwionych na odbiorcę w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ich modyfikowanie wraz ze zmianą dziecka/ucznia z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych, edukacyjnych (C.W4; D.W1) [PP-C-BF_CPNR_1]
PP_W_05 [4/5] PP_W_10 [4/5] PP_W_11 [4/5] PP_W_12 [4/5]
studentka/student potrafi krytycznie ocenić tworzoną praktykę edukacyjną, możliwości i zakres zmiany, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, a także dokonywać twórczej interpretacji i projektować nowe rozwiązania edukacyjne (D.U3), dobierając i modyfikując treści nauczania, środki oraz strategie działania edukacyjnego (C.U2) [PP-C-BF_CPNR_2]
PP_U_01 [4/5] PP_U_04 [4/5] PP_U_10 [4/5]
studentka/student przejawia gotowość do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią oraz do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane działania pedagogiczne, do zastosowania posiadanej wiedzy w nowych sytuacjach i wchodzenia w dialog z problemem, zmagania się z trudnościami (C.K1) [PP-C-BF_CPNR_3]
PP_K_01 [4/5] PP_K_03 [4/5] PP_K_08 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PP-C-BF_CPNR_fns_1] 10 Explanation/clarification [a05] 
Problem-based lecture [b01] 
Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – peer learning [b08] 
SWOT analysis [b10] 
Working with another teaching tool [d03] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work PP-C-BF_CPNR_1 PP-C-BF_CPNR_2 PP-C-BF_CPNR_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)