Methodology of Physical Education in Kindergarten and Grades I-III (sem. 1) Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: Methodology of Physical Education in Kindergarten and Grades I-III (sem. 1)
Module code: PP-E9-MWF1
Programme code: W6-NMPP19.2024
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu wyposażenie osoby studiujące w niezbędną wiedzę teoretyczną i metodyczną oraz umiejętności dydaktyczno-wychowawczych do prowadzenia zajęć ruchowych w przedszkolu i wychowania fizycznego w klasach I-III. Obejmuje zagadnienia dotyczące form ruchu stosowanych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej, typologie ćwiczeń ruchowych, gier i zabaw sportowych, możliwe do zastosowania metody i techniki oraz zasady projektowania zajęć zgodnie z potrzebami i możliwościami rozwojowymi dzieci oraz uczniów.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie znaczenie i zasady demonstrowania ćwiczeń ruchowych, zasady planowania, organizowania i realizowania aktywności fizycznej dzieci/uczniów, w tym spontanicznej aktywności fizycznej oraz ćwiczeń fizycznych, zabaw i gier ruchowych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a także metody diagnozowania ogólnej sprawności fizycznej, w szczególności zdolności motorycznych powiązanych ze zdrowiem, zasady oceny wysiłku i osiągnięć dzieci/uczniów oraz strategie realizacji zajęć uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, edukacyjnymi (E.9.W1; E.9.W2; E.9.W3; E.9.W4) [PP-E9-MWF1_1]
PP_W_09 [4/5] PP_W_10 [5/5] PP_W_13 [4/5] PP_W_16 [3/5]
studentka/student potrafi poprawnie zademonstrować ćwiczenie ruchowe i zaplanować atrakcyjną aktywność fizyczną dzieci/uczniów, dostosowując zadania ruchowe do ich indywidualnych potrzeb i możliwości oraz czuwać nad bezpieczeństwem wychowanków podczas ćwiczeń ruchowych i diagnozować ich zdolności motoryczne (E.9.U1; E.9.U2; E.9.U3; E.9.U4; E.9.U5) [PP-E9-MWF1_2]
PP_U_02 [4/5] PP_U_03 [4/5] PP_U_04 [5/5]
studentka/student przejawia gotowość do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci oraz uczniów, w tym wobec higieny, zdrowia i bezpieczeństwa oraz do krzewienia postawy dbałości o aktywność fizyczną we współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami/opiekunami wychowanków i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej (E.9.K1) [PP-E9-MWF1_3]
PP_K_02 [4/5] PP_K_04 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PP-E9-MWF1_fns_1] 10 Description [a03] 
Problem-based lecture [b01] 
Lecture-discussion [b02] 
Video show [c02] 
Screen presentation [c07] 
course work PP-E9-MWF1_1
practical classes [PP-E9-MWF1_fns_2] 10 Explanation/clarification [a05] 
Demonstration-imitation [c06] 
Working with another teaching tool [d03] 
Project scheduling [e04] 
Simulation [e07] 
course work PP-E9-MWF1_2 PP-E9-MWF1_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)