Information and Communication Technology Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: Information and Communication Technology
Module code: PP-B5-TIK
Programme code: W6-NMPP19.2024
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest wyposażenie osoby studiujące w wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie ich w pracy pedagogicznej, ze szczególnym zastosowaniem oprogramowania użytkowego, prezentacyjnego i umiejętności wyszukiwania informacji.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice w wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także zasady modelowania rzeczywistych sytuacji i reprezentowania danych (ich gromadzenia, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną) oraz zasady organizacji i funkcjonowania urządzeń elektronicznych, komputerów i sieci komputerowej i ich wykorzystania (B.5.W1; B.5.W2; B.5.W4); zna i rozumie uwarunkowania zawodowego rozwoju z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej i informatyki oraz komputerowe programy edukacyjne przeznaczone dla najmłodszych uczniów (B.5.W6) [PP-B5-TIK_1]
PP_W_10 [4/5]
studentka/student potrafi zaprojektować i uruchomić na komputerze prosty algorytm oraz ocenić walory użytkowe komputerowego programu edukacyjnego - wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się, do analizy i prezentacji wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne oraz skutecznie wykorzystywać TIK do zadań dydaktycznych (B.5.U1; B.5.U3), a także zorganizować bezpieczne środowisko pracy z komputerem (B.5.U4) [PP-B5-TIK_2]
PP_U_05 [4/5] PP_U_10 [3/5] PP_U_18 [2/5]
studentka/student przejawia gotowość do ciągłej aktualizacji swojej wiedzy z zakresu zastosowań komputerów w edukacji pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym (B.5.K1) [PP-B5-TIK_3]
PP_K_04 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [PP-B5-TIK_fns_1] 10 Description [a03] 
Explanation/clarification [a05] 
Demonstration-imitation [c06] 
Screen presentation [c07] 
Working with a computer [d01] 
Working with another teaching tool [d03] 
Conceptual work [f03] 
course work PP-B5-TIK_1 PP-B5-TIK_2 PP-B5-TIK_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] Activities complementary to the classes
a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)