Media in the Teacher's Work Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: Media in the Teacher's Work
Module code: PP-E5-MPN
Programme code: W6-NMPP19.2024
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem przedmiotu jest wyposażenie osób studiujących w podstawową wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych mediów, w szczególności w obszarze użytkowania narzędzi i komunikatów medialnych jako pomocy dydaktycznych (wiedza metodyczna) oraz elementów służących komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w szkole. Forma warsztatowa ma sprzyjać pogłębianiu umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji, dostosowywania i projektowania narzędzi medialnych w toku planowania procesu dydaktycznego. W toku modułu pojawią się także elementy edukacji medialnej. Studentka/student będą mieli okazję do pracy samodzielnej i realizacji zadań w zespole. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia. Przedmiot Media w pracy nauczyciela ma przygotować do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnorodnych form przekazu medialnego i multimedialnego w nauczaniu w kl.1-3 szkoły podstawowej. Osoby studiujące również nabywają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu stosowanych programów, aplikacji i środków przekazu medialnego i multimedialnego w zakresie pracy w kl.1-3 szkoły podstawowej i przedszkolu.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie w jaki sposób dopasować odpowiednie metody, procedury i środki dydaktyczne oraz przeprowadzić zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem mediów; formy i metody planowania, projektowania zajęć wspomaganych mediami; rolę nauczyciela w rozwijaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów, procesy związane z wychowaniem i kształceniem dzieci i uczniów oraz wykorzystanie mediów w tym zakresie, a także rolę integrowania zajęć edukacji informatycznej z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi oraz znaczenie promowania i kształtowania u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej, odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych (A.2.W2; A.2.W3; E.5.W4; E.5.W5) [PP-E5-MPN_1]
PP_W_10 [2/5] PP_W_17 [1/5]
studentka/student potrafi sklasyfikować media dydaktyczne, przygotować i wykorzystać materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji celów zajęć z zakresu mediów oraz pozostałych zajęć dotyczących wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej; potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych np. w postaci materiałów filmowych, multimedialnych, kampanii społecznych w obszarze edukacji medialnej i podobnych oraz twórczo zaprojektować działanie edukacyjne, profilaktyczne, dydaktyczne w różnych środowiskach społecznych; potrafi wykorzystać nowe technologie w realizacji działań pedagogicznych w zakresie edukacji medialnej, zapoznać z z usługami w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji (A.2.U5; A.2.U6; E5.U1) [PP-E5-MPN_2]
PP_U_04 [2/5] PP_U_05 [4/5]
studentka/student wykazuje gotowość do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych w kontekście społecznym oraz wykorzystywania mediów jako narzędzi w wspomagających edukację (E.5.K1; A.2.K1; A.2.K2) [PP-E5-MPN_3]
PP_K_02 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PP-E5-MPN_fns_1] 10 Activating method – discussion / debate [b04] 
Poster presentation [c05] 
Working with a computer [d01] 
Working with another teaching tool [d03] 
Project scheduling [e04] 
course work PP-E5-MPN_1 PP-E5-MPN_2 PP-E5-MPN_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)