Seminarium magisterskie (sem. 4)
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: | Seminarium magisterskie (sem. 4) |
---|---|
Module code: | PPW_SM4 |
Programme code: | W3-NMPP19.2024 |
Semester: | summer semester 2028/2029 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 11 |
Purpose and description of the content of education: | Celem cz. IV modułu seminaryjnego jest przygotowanie studenta do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzenie wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych i społecznych oraz poznanie rożnych koncepcji metodyki badań pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rozwoju, kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zgodną ze studiowaną specjalnością. Student kontynuuje opracowanie części teoretycznej, koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | Seminarium magisterskie (sem. 3) [PPW_SM3] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia edukacyjnych badań naukowych w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz postulat wieloparadygmatyczności; zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki (A.1.W2.; A.2.W1.; A.2.W2.; K.W1.; K.W2.; K.W3.; K.W4.; K.W5.; K.W7.) [PPW_SM4_1] |
KN2_W01 [5/5] |
Student dysponuje uporządkowaną wiedzą o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach. W zakresie umiejętności absolwent potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych (A.1.W2., A.3.W4.; K.U1.; K.U2.; K.U3.; K.U4.; K.U5.; K.K1.; K.K2.). [PPW_SM4_2] |
KN2_W02 [5/5] |
Student generuje oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozuje przebieg ich rozwiązania oraz przewiduje skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych. (A.2.U1). [PPW_SM4_3] |
KN2_U18 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowani strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. (A.1.U.1., A.1.U.6., A.2.U1.) [PPW_SM4_4] |
KN2_U18 [5/5] |
Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych (A.1.K4., A.1.K3.). [PPW_SM4_5] |
KN2_U01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [PPW_SM4_fns_1] | 30 |
Activating method – seminar / proseminar [b05] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
exam |
PPW_SM4_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |