Elective course: a person with a positive attitude to new experiences, looking for new solutions
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: | Elective course: a person with a positive attitude to new experiences, looking for new solutions |
---|---|
Module code: | PPW_FAF_DOŚW |
Programme code: | W3-NMPP19.2024 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i poszukuje nowych możliwości jej zastosowania (A.2.W1.) [PPW_FAF_DOŚW _1] |
KN2_W02 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej i próbuje określać nowe możliwości jej zastosowania (D.W2., D.U2.) [PPW_FAF_DOŚW _2] |
KN2_W10 [5/5] |
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka. (A.2.W5.) [PPW_FAF_DOŚW _3] |
KN2_W05 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych. (A.2.U1.) [PPW_FAF_DOŚW _4] |
KN2_U01 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych, poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów. (D.U3., C.U2.) [PPW_FAF_DOŚW _5] |
KN2_U02 [4/5] |
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne. (D.K2., A.2.K1.) [PPW_FAF_DOŚW_6] |
KN2_U03 [4/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i działań oraz doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, rozwoju placówki, w której pracuje. (A.2.K1., A.2.K2.) [PPW_FAF_DOŚW_7] |
KN2_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PPW_FAF_DOŚW_fns_1] | 10 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – educational games [b03] Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – flipped classroom [b09] Poster presentation [c05] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Creation/production – creative workshop [e03] |
course work |
PPW_FAF_DOŚW _1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Participation in non-obligatory teaching, research or organizational grants intensifying the achievement of the assumed learning outcomes [e03] | Activities complementary to the classes | research, artistic, social and other activities not indicated in the curriculum, undertaken on the student’s own initiative as a way of supplementing, enriching or extending the content and activities indicated in the module curriculum, intensifying the achievement of learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |