Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela
Module code: PPW_TT
Programme code: W3-NMPP19.2024
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia.a Mogą to być przykładowo: Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą lub Edukacja teatralna w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. Szczegółowe doprecyzowanie celów i treści znaleźć można w sylabusie. Efekty zostaną uzyskane w ramach zajęć ćwiczeniowych i pracy własnej studentów.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Absolwent ma wiedzę na temat procesu skutecznego komunikowania się interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. (A.2.W5.) [PPW_TT_1]
KN2_W17 [5/5]
Absolwent potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych, a także ocenić ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku mówionym, formułować wypowiedzi kierowane do szerszego grona odbiorców. (A.2. U6.) [PPW_TT_2]
KN2_U01 [4/5] KN2_U15 [4/5]
Absolwent potrafi kształtować środowisko uczenia się z wykorzystaniem technik dramowych, improwizacji, inscenizacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień wychowanka, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój (C.U1.) [PPW_TT_3]
KN2_U01 [5/5]
Absolwent potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą wychowanków, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo (C.U5.) [PPW_TT_4]
KN2_U12 [3/5] KN2_U15 [3/5]
Absolwent potrafi rozpoznawać, identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności dzieci lub uczniów, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów, rozwijać u dzieci lub uczniów ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań, stosować style i techniki pracy z wychowankiem łączące różne obszary wiedzy, stymulować partycypacyjne, proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się oraz rozwijać kompetencje kluczowe wychowanków (C.U6.;D.U2.; H.U3.) [PPW_TT_5]
KN2_U06 [4/5] KN2_U08 [4/5] KN2_U16 [4/5]
Absolwent jest gotów formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw wychowanków, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2.) [PPW_TT_6]
KN2_K02 [4/5] KN2_K07 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PPW_TT_fns_1] 10 Activating method – staged drama/drama [b06] 
Activating method – peer learning [b08] 
Video show [c02] 
Audio playback / audio drama [c03] 
Drama performance [c04] 
Value-based methods – affective methods [c08] 
Value-based methods – expressive methods [c09] 
course work PPW_TT_1 PPW_TT_2 PPW_TT_3 PPW_TT_4 PPW_TT_5 PPW_TT_6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)