Mathematics B
Field of study: Chemical Technology
Programme code: W4-S1TC19.2024

Module name: | Mathematics B |
---|---|
Module code: | W4-TC-S1-2-MATB |
Programme code: | W4-S1TC19.2024 |
Semester: | summer semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 6 |
Purpose and description of the content of education: | Matematyka B ma za zadanie wprowadzenie szeregu pojęć matematyki wyższej i zapoznanie studentów z metodami matematycznymi w rozwiązywaniu problemów, które mogą napotkać podczas studiowania technologii chemicznej.
W trakcie realizacji zajęć student nabywa wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się metodami algebry liniowej, rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych, równań różniczkowych oraz możliwości ich stosowania w bieżącej praktyce chemicznej.
Po zakończeniu zajęć student jest świadom roli matematyki w formułowaniu hipotez, tworzeniu algorytmów postępowania i rozwiązywaniu problemów, dla których algorytmy jeszcze nie istnieją. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | Mathematics A [W4-TC-S1-1-MATA] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawy rachunku liczb zespolonych. [W4-TC-S1-1-MATB_01] |
TCh_W02 [4/5] |
Zna elementy rachunku macierzowego. [W4-TC-S1-1-MATB_02] |
TCh_W02 [4/5] |
Zna i rozumie podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych. [W4-TC-S1-1-MATB_03] |
TCh_W02 [3/5] |
Potrafi wykonywać podstawowe działania rachunku macierzowego i rozwiązywać układy równań liniowych. [W4-TC-S1-1-MATB_04] |
TCh_U01 [4/5] |
Potrafi różniczkować funkcje wielu zmiennych i wyznaczać ich ekstrema. [W4-TC-S1-1-MATB_05] |
TCh_U01 [3/5] |
Potrafi całkować proste funkcje wielu zmiennych. [W4-TC-S1-1-MATB_06] |
TCh_U01 [4/5] |
Potrafi rozwiązywać proste równania różniczkowe. [W4-TC-S1-1-MATB_07] |
TCh_U01 [4/5] |
Umie zastosować metody matematyczne do rozwiązywania zagadnień pochodzących z chemii i fizyki. [W4-TC-S1-1-MATB_08] |
TCh_U02 [3/5] |
Umie samodzielnie korzystać z literatury oraz internetu w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. [W4-TC-S1-1-MATB_09] |
TCh_U02 [4/5] |
Jest świadom konieczności ogólnego spojrzenia na procesy oraz wzajemnego przenikania się różnych dyscyplin. [W4-TC-S1-1-MATB_10] |
TCh_K04 [3/5] |
Potrafi pracować w grupie. [W4-TC-S1-2-MATB_11] |
TCh_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
discussion classes [W4-TC-S1-MATB_sf_1] | 75 |
Description [a03] Activating method – peer learning [b08] Working with a programmed textbook [d02] Reconstruction / reproduction [d04] Laboratory exercise / experiment [e01] |
course work |
W4-TC-S1-1-MATB_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |