Design of technological processes
Field of study: Chemical Technology
Programme code: W4-S1TC19.2024

Module name: | Design of technological processes |
---|---|
Module code: | W4-TC-S1-6-PPT |
Programme code: | W4-S1TC19.2024 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 9 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł Projektowanie procesów technologicznych ma za zadanie zapoznać osoby studiujące z projektowaniem operacji jednostkowych i procesów podstawowych stosowanych w technologii chemicznej min. z: łączeniem ich w ciągi technologiczne, bilansami masowymi oraz cieplnymi procesów, zasadami projektowania i doboru aparatury i urządzeń tworzących instalacje przemysłowe. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): |
Chemical and process engineering [W4-TC-S1-3-ICP]
Machinery and apparatus for the chemical industry [W4-TC-S1-1-MAPC] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę dotyczącą zagadnień z termodynamiki, przepływu płynów, wymiany ciepła i masy występujących w technologii chemicznej. [W4-TC-S1-6-PPT_01] |
TCh_W12 [4/5] |
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów. [W4-TC-S1-6-PPT_02] |
TCh_W13 [4/5] |
Potrafi określić wydajności zaprojektowanych procesów technologicznych a także dokonać oceny realizacji procesu w skali przemysłowej i ułamkowo-technicznej. [W4-TC-S1-6-PPT_03] |
TCh_U09 [4/5] |
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia i procesy. [W4-TC-S1-6-PPT_04] |
TCh_U09 [4/5] |
Potrafi zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. [W4-TC-S1-6-PPT_05] |
TCh_U07 [5/5] |
Ma wiedzę na temat aparatury; oraz pojęć i operacji jednostkowych stosowanych w przemyśle chemicznym. [W4-TC-S1-6-PPT_06] |
TCh_W12 [5/5] |
Posiada umiejętność opisu i stosowania operacji jednostkowych w technologiach chemicznych. [W4-TC-S1-6-PPT_07] |
TCh_W12 [5/5] |
Potrafi samodzielne wyszukiwać informacje w literaturze w celu podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. [W4-TC-S1-6-PPT_08] |
TCh_K04 [4/5] |
Rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektami o charakterze długofalowym; ma również świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową. [W4-TC-S1-6-PPT_09] |
TCh_K01 [5/5] |
Potrafi myśleć i współdziałać w sposób kreatywny z technologami, konstruktorami aparatury chemicznej oraz projektantami. [W4-TC-S1-6-PPT_10] |
TCh_K01 [4/5] |
Potrafi wpływać na odbiór społeczny chemii i technologii chemicznych – jako przyjaznych i warunkujących postęp cywilizacyjny. [W4-TC-S1-6-PPT_11] |
TCh_W10 [4/5] |
Ma wiedzę z zakresu kontroli procesów technologicznych. [W4-TC-S1-6-PPT_12] |
TCh_W04 [4/5] |
Przygotowuje wystąpienia dotyczące realizowanego projektu technologicznego – korzysta z odpowiednich źródeł literaturowych. [W4-TC-S1-6-PPT_13] |
TCh_W10 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W4-TC-S1-6-PPT_sf_1] | 26 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-discussion [b02] Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] |
course work |
W4-TC-S1-6-PPT_01 |
laboratory classes [W4-TC-S1-6-PPT_sf_2] | 60 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – flipped classroom [b09] Working with another teaching tool [d03] Laboratory exercise / experiment [e01] Project scheduling [e04] |
course work |
W4-TC-S1-6-PPT_02 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |