Communication and Information Technologies Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2024

Module name: Communication and Information Technologies
Module code: W6-PE-N1-F4.TIK
Programme code: W6-N1PE19.2024
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł nastawiony jest na aktualizację, pogłębianie u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, czyli przydatnych narzędzi umożliwiających analizę i syntezę informacji (przetwarzanie, selekcjonowanie, przechowywanie), wykorzystywanie komunikatów multimedialnych oraz komunikację społeczną za pośrednictwem mediów informacyjnych. Celem zajęć jest kształtowanie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy pomocy programów użytkowych, Internetu, systemu do wspomagania kształcenia na odległość, a także przekazanie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem, przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć z wykorzystaniem e-zasobów.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student/studentka charakteryzuje się twórczą i poszukującą nowych metod opartych między innymi o wykorzystanie ICT i multimediów; analizuje swe działania, uwzględnia obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania ICT w procesie dydaktycznym (pracując samodzielnie lub w zespole) [PE-N1-TIK_K_1]
K_K01 [3/5] KN3_K07 [2/5]
student/studentka potrafi zdobywać wiedzę, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem ICT w działalności pedagogicznej; posiada umiejętności pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań z wykorzystaniem ICT; potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy z uwzględnieniem e-learningu, potrzeb dydaktycznych, naukowych i zawodowych, a także projektuje (samodzielnie/zespołowo) wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy dydaktycznej, wychowawczej [PE-N1-TIK_U_1]
K_U03 [2/5] KN3_U16 [4/5]
student/studentka zna i rozumie terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice; ma wiedzę w zakresie technik, narzędzi informatycznych, pozyskiwania przetwarzania informacji w związku z podejmowaniem uczenia się, nauczania [PE-N1-TIK_W_1]
KN3_W12 [3/5] KN3_W14 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [PE-N1-TIK_fns_1] 15 Explanation/clarification [a05] 
Screen presentation [c07] 
Working with a computer [d01] 
course work PE-N1-TIK_K_1 PE-N1-TIK_U_1 PE-N1-TIK_W_1
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)