Mid-year Professional Practice with Tutoring Part 3 Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2024

Module name: Mid-year Professional Practice with Tutoring Part 3
Module code: W6-PE-SR-N1-PZT3
Programme code: W6-N1PE19.2024
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Program modułu Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem jest oparty na praktyce i systematycznym uczeniu się poprzez doświadczenie. Kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowania i pożądane postawy w pracy. Student systematycznie, w czasie trwania semestrów bierze udział bierny (obserwacja) lub czynny (prowadzenie/współprowadzenie) zajęć w placówce wykorzystującej w swojej pracy działania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne. Student realizuje zadania według konsultacji i ustaleń z tutorem: nauczycielem akademickim/uczelnianym opiekunem praktyk. Spotkania z tutorem mają charakter porządkujący wiedzę i plan pracy, a także podsumowujący. Zadaniem tutora jest pomoc w organizacji praktyki, wskazanie studentowi zasad samodzielnej organizacji pracy oraz reprezentacji siebie w instytucji, odpowiedzialność za własne działanie, ukierunkowanie na pracę z indywidualnym przypadkiem, jego nauczycieli, wychowawców, specjalistów, rodziców/prawnych opiekunów. Tutor może odwiedzać studenta w instytucji, monitorować jego pracę i skonsultować się z pracownikami placówki. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. Do głównych celów Śródrocznej praktyki zawodowej z tutoringiem należą: zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania placówki/instytucji realizującej oddziaływania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne; wypracowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy na studiach w praktycznym działaniu studenta; kształtowanie własnych umiejętności pedagogicznych w oparciu o systematyczne obserwacje oraz działania w placówce; kształtowanie kompetencji studenta niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej, w szczególności umiejętności wnikliwej obserwacji i diagnozy oraz kompetencji metodycznych; kształtowanie umiejętności współpracy studenta ze specjalistycznym personelem placówki oraz podopiecznymi; stopniowe i systematyczne nabywanie gotowości zawodowej do samodzielnej pracy resocjalizacyjnej, socjoterapeutycznej; stworzenie dogodnych warunków do aktywizacji studenta na rynku pracy. Dokumentacja portfolio najważniejsze aspekty: W pierwszym etapie analiza przypadku, obserwacje. W drugim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy diagnozy. W trzecim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy metodyki. W czwartym etapie opis przypadku cd., elementy metodyki, analiza SWOT.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student/studentka jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy (E.3R.K1). [PE_SR_N1-PZT3_K_1]
K_K02 [3/5] K_K03 [3/5] KN3_K02 [2/5] KN3_K03 [3/5]
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze (E.3R.U1). [PE_SR_N1-PZT3_U_1]
K_U01 [3/5] KN3_U01 [3/5]
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów (E.3R.U2). [PE_SR_N1-PZT3_U_2]
K_U02 [4/5] KN3_U02 [4/5]
student/studentka potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych (E.3R.U3). [PE_SR_N1-PZT3_U_3]
K_U09 [3/5] KN3_U04 [3/5] KN3_U06 [4/5]
student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3R.U4). [PE_SR_N1-PZT3_U_4]
K_U05 [2/5] K_U08 [3/5] KN3_U06 [4/5]
student/studentka zna i rozumie zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają i działania (przede wszystkim resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne), które podejmują (E.3R.W1). [PE_SR_N1-PZT3_W_1]
K_W01 [3/5] KN3_W03 [3/5]
student/studentka zna i rozumie organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny lub organizację innej placówki systemu oświaty lub wsparcia (E.3R.W2). [PE_SR_N1-PZT3_W_2]
K_W02 [2/5] KN3_W05 [3/5]
student/studentka zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom, wychowankom, w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3R.W3). [PE_SR_N1-PZT3_W_3]
K_W05 [3/5] KN3_W15 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
workshop [PE-SR-N1-PZT3_fns_1] 15 Project scheduling [e04] 
Internship [e05] 
Observation [e06] 
course work PE_SR_N1-PZT3_K_1 PE_SR_N1-PZT3_U_1 PE_SR_N1-PZT3_U_2 PE_SR_N1-PZT3_U_3 PE_SR_N1-PZT3_U_4 PE_SR_N1-PZT3_W_1 PE_SR_N1-PZT3_W_2 PE_SR_N1-PZT3_W_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Review of internship documentation [d03] Consulting the results of the verification of learning outcomes
an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)