Early Childhood Education Methodology - practical activities (sem. 2) Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Early Childhood Education Methodology - practical activities (sem. 2)
Module code: PP-J1.2-MEWP2
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu przybliżenie osobom studiującym praktycznych aspektów edukacji wczesnoszkolnej poprzez ich uczestnictwo (w niewielkich grupach warsztatowych/typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w działaniach o charakterze edukacyjnym, opiekuńczo-wychowawczym, podejmowanych w przestrzeni szkolnej/na gruncie klasy szkolnej. W ramach zajęć praktycznych osoby studiujące zapoznają się z organizacją zajęć dydaktyczno-wychowawczych, opiekuńczo-wychowawczych, korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów w młodszym wieku szkolnym, z formami i metodami kształcenia, wychowania oraz projektują i prowadzą działania wychowawczo-dydaktyczne w szkole podstawowej z uczniami w młodszym wieku szkolnym. Zajęcia umożliwiają osobom studiującym w kontakcie z opiekunem (nauczycielem akademickim) kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośredniej relacji z uczniami, a także weryfikację własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie normy, procedury i dobre praktyki stosowane w edukacji wczesnoszkolnej oraz rolę nauczyciela w organizowaniu środowiska wychowania i uczenia się uczniów z klas I-III, jego warsztat pracy, odpowiedzialność prawną, podejście do oceniania, a także cele, organizację działań pedagogicznych na terenie szkoły, sposoby realizacji zasad inkluzji (J1.2.W1; J1.2.W2) [PP-J1.2-MEWP2_1]
PP_W_04 [3/5] PP_W_05 [3/5] PP_W_06 [3/5] PP_W_09 [3/5] PP_W_10 [5/5] PP_W_15 [3/5] PP_W_16 [4/5]
studentka/student potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz wykorzystać wiedzę pedagogiczną i przedmiotową do samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w klasach I–III szkoły podstawowej (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej), a także do projektowania i prowadzenia działań wychowawczo-dydaktycznych w szkole podstawowej, dobierając, tworząc, testując, modyfikując materiały, środki, zabawy, informację zwrotną oraz metody adekwatnie pod kątem celów i możliwości uczniów oraz poddać refleksji i ocenić skuteczność swoich działań edukacyjnych (J1.2.U1;J1.2.U2) [PP-J1.2-MEWP2_2]
PP_U_03 [4/5] PP_U_04 [4/5] PP_U_05 [3/5] PP_U_08 [4/5] PP_U_11 [3/5] PP_U_13 [4/5] PP_U_15 [3/5]
studentka/student przejawia gotowość do rozwijania swojego przygotowania merytorycznego we współpracy z nauczycielami i specjalistami (J1.2.K1) [PP-J1.2-MEWP2_3]
PP_K_04 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
workshop [PP-J1.2-MEWP2_fs_1] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Laboratory exercise / experiment [e01] 
Project scheduling [e04] 
Internship [e05] 
course work PP-J1.2-MEWP2_1 PP-J1.2-MEWP2_2 PP-J1.2-MEWP2_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Review of internship documentation [d03] Consulting the results of the verification of learning outcomes
an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)