Creative Art Workshops Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Creative Art Workshops
Module code: PP-B6-PWT
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest przygotowanie osób studiujących do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu sztuk plastycznych w tym umiejętności wykorzystywania typowych/nietypowych technik i przyborów plastycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, przy uwzględnieniu ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie zasoby i zasady upowszechniania różnorodnych przekazów wizualnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, podstawy rysunku i cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie plastyki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania (B.6.W2; B.6.W3; B.6.W5) [PP-B6-PWT_1]
PP_W_01 [3/5] PP_W_02 [3/5]
studentka/student potrafi analizować własne działania plastyczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne oraz łączyć wiedzę z praktyczną działalnością o charakterze artystycznym - posługuje się prostymi technikami plastycznymi, projektuje sytuacje dające możliwość przeżyć wewnętrznych, bezinteresownego działania, twórczej aktywności w tym potrafi zaprojektować przekaz wizualny dostosowany do okoliczności oraz wykonać odręczny szkic określonego przedmiotu (B.6.U1; B.6.U2) [PP-B6-PWT_2]
PP_U_03 [3/5] PP_U_04 [3/5]
studentka/student przejawia gotowość do inspirowania dzieci/uczniów do samodzielnej aktywności plastycznej i dzielenia się jej efektami oraz do wdrażania działań animacyjnych służących aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym (B.6.K2) [PP-B6-PWT_3]
PP_K_07 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PP-B6-PWT_fs_1] 15 Explanation/clarification [a05] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Value-based methods – affective methods [c08] 
Value-based methods – expressive methods [c09] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
course work PP-B6-PWT_1 PP-B6-PWT_2 PP-B6-PWT_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)