Media Education of Primary School Pupils Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Media Education of Primary School Pupils
Module code: PP-A2-EM
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: winter semester 2027/2028
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie znaczenie mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz jako czynników modyfikujących proces nauczania-uczenia się; zna i rozumie kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować, a także kulturowy opis współczesności dotyczący procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji oraz świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi, a także prawa dziecka oraz ich łamanie w przestrzeni medialnej (wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja) (A2.W2; A2.W4) [PP-A2_EM_1]
PP_W_03 [3/5] PP_W_04 [3/5] PP_W_17 [3/5]
studentka/student potrafi wykorzystywać i integrować nabytą wiedzę w celu analizy problemów edukacyjnych, wzorów zachowań oraz zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka, a także skutecznie porozumiewać się z różnymi odbiorcami, z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych (A2.U1; A2.U6) [PP-A2_EM_2]
PP_U_01 [3/5] PP_U_05 [5/5]
studentka/student przejawia gotowość do refleksji i formułowania właściwych zachowań w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej (A2.K1) [PP-A2_EM_3]
PP_K_02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PP-A2-EM_fs_1] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Video show [c02] 
course work PP-A2_EM_1 PP-A2_EM_2 PP-A2_EM_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)