Regional and Intercultural Education Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Regional and Intercultural Education
Module code: PP-C-EM
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: winter semester 2028/2029
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Moduł koncentruje się wokół idei edukacji międzykulturowej, a szerzej pedagogiki międzykulturowej, jej założeń, zadań i wyzwań w procesie kształtowania kompetencji międzykulturowych, przy uwzględnieniu zmienności i dynamiki wielokulturowego świata oraz kooperatywnego uczenia się jako edukacyjnej strategii, która umożliwia uczenie się z Innymi i od Innych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie cele, zadania edukacji międzykulturowej w zakresie wspierania rozwoju dzieci/uczniów ze środowiska zróżnicowanego pod względem kulturowym oraz z doświadczeniem migracyjnym, ich proces adaptacji w przedszkolu/szkole (C.W1), a także zasady organizowania środowiska wychowawczego i projektowania i prowadzenia działań pedagogicznych, rozpoznawania potrzeb, możliwości tych dzieci/uczniów i realizacji i oceny programów, podręczników z zakresu edukacji międzykulturowej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym (C.W2; C.W3; C.W4) [PP-C-EM_1]
PP_W_06 [3/5] PP_W_07 [5/5] PP_W_13 [4/5]
studentka/student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki międzykulturowej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań występujących w zróżnicowanych społecznie i kulturowo środowisku lokalnym, a także dobierać strategie edukacyjne, programy, wykorzystywać różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się oraz planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój dziecka lub ucznia (C.U2; C.U3; C.U4) [PP-C-EM_2]
PP_U_02 [3/5] PP_U_03 [4/5] PP_U_12 [4/5]
osoby studiujące są gotowe do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia oraz porozumiewania się z przedstawicielami różnych środowisk (C.K3) [PP-C-EM_3]
PP_K_03 [3/5] PP_K_05 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PP-C-EM_fs_1] 15 Explanation/clarification [a05] 
Lecture-discussion [b02] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – peer learning [b08] 
Video show [c02] 
Screen presentation [c07] 
Project scheduling [e04] 
Individual work with a text [f02] 
course work PP-C-EM_1 PP-C-EM_2 PP-C-EM_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)