Creative Pedagogy Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Creative Pedagogy
Module code: PP-C-PT
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: summer semester 2027/2028
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Moduł wyposaża osoby studiujące w wiedzę, umiejętności i kompetencje dotyczące realizacji zajęć i zabaw twórczych w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Moduł koncentruje się wokół problematyki twórczości we współczesnej humanistyce, rozwoju pedagogiki twórczości w Polsce, fazach rozwoju myślenia i działań twórczych dzieci i młodzieży, wybranych kierunkach badań nad twórczością w sztuce i edukacji oraz twórczym wymiarem metod i form organizacji działań edukacyjnych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie zróżnicowanie modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka lub ucznia, klasyczne i współczesne teorie wychowania i rozwoju twórczego człowieka, podstawy twórczego uczenia się i nauczania twórczości lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; zna i rozumie istotę projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w obszarze rozwoju postaw twórczych i kreatywności uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań twórczych dzieci lub uczniów (C.W1) [PP-C-PT_1]
PP_W_02 [3/5] PP_W_14 [3/5] PP_W_16 [3/5]
studentka/student potrafi kształtować edukacyjne środowisko rozwoju dzieci/uczniów, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój oraz rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów. a także projektować i prowadzić działania pedagogiczne na rzecz twórczego rozwoju; potrafi rozwijać kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów; (C.U1) [PP-C-PT_2]
PP_U_02 [3/5] PP_U_03 [3/5] PP_U_07 [4/5]
studentka/student wykazuje gotowość do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy, a także do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci lub uczniów i podejmowane działania pedagogiczne (C.K1; C.K2) [PP-C-PT_3]
PP_K_01 [2/5] PP_K_02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PP-C-PT_fs_1] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Description [a03] 
Exhibition [c01] 
course work PP-C-PT_1
practical classes [PP-C-PT_fs_2] 15 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – staged drama/drama [b06] 
Value-based methods – expressive methods [c09] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Conceptual work [f03] 
course work PP-C-PT_2 PP-C-PT_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)