Master's Seminar 4 Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-SMPP19.2024

Module name: Master's Seminar 4
Module code: PP-A1-SM4
Programme code: W6-SMPP19.2024
Semester: summer semester 2028/2029
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 11
Purpose and description of the content of education:
Celem cz. IV modułu seminaryjnego jest przygotowanie studentki/studenta do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzenie wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych i społecznych oraz poznanie rożnych koncepcji metodyki badań pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rozwoju, kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Studentka/student kontynuuje opracowanie części teoretycznej, koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
studentka/student zna i rozumie metodologię prowadzenia badań naukowych, a szczególnie sposoby analizy wyników badań oraz prezentacji wyników w przestrzeni publicznej (pojęcie plagiatu w pracy badawczej) oraz proces wnioskowania, siłę wywodu i sposoby wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej (K.W6; K.W7; K.W9) [PP-A1-SM4_1]
PP_W_19 [3/5] PP_W_20 [3/5] PP_W_21 [3/5]
studentka/student potrafi w sposób refleksyjny wykorzystywać ujęcia teoretyczne z literatury rodzimej i obcej w celu konstruowania spójnej i poprawnej wypowiedzi pisemnej dotyczącej pedagogicznej problematyki podjętej w projekcie badawczym i w celu zaprezentowania sugestii, interpretacji uzyskanych danych (A.1.U1; A.1.U2) [PP-A1-SM4_2]
PP_U_15 [3/5] PP_U_18 [3/5] PP_U_KJM.2023 [3/5]
studentka/student potrafi opracować raport z wyników badań i krytycznie przeanalizować raport z wyników badań (A.1.U2; K.U4; K.U5) [PP-A1-SM4_3]
PP_U_18 [3/5]
studentka/student przejawia gotowość do rzetelnego sprawozdania wyników badań zawartych w pracy dyplomowej w celu przedstawienia optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych rzutujących na jakość funkcjonowania przedszkola, szkoły podstawowej i innych środowisk wychowawczych (A.1.K1; K.K3) [PP-A1-SM4_4]
PP_K_08 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [PP-A1-SM4_fs_1] 30 Activating method – seminar / proseminar [b05] 
Working with another teaching tool [d03] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
course work PP-A1-SM4_1 PP-A1-SM4_2 PP-A1-SM4_3 PP-A1-SM4_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] Activities complementary to the classes
a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)