Elective course: Activ methods in education
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-SMPP19.2024

Module name: | Elective course: Activ methods in education |
---|---|
Module code: | PPW_MET_AKT |
Programme code: | W3-SMPP19.2024 |
Semester: | summer semester 2028/2029 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1).
Moduł metody aktywizujące w edukacji obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną pracę z dziećmi najmłodszymi, będąc świadomym roli doboru metody i jej wpływu na efektywność kształcenia. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem metod aktywizujących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.W2.; D.W2) [PPW_MET_AKT_1] |
KN2_W10 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat wykorzystania metod aktywizujących w różnych ogniwach organizacji jednostki zajęć przedszkolnych i szkolnych. (D.U2.; A.2.U1) [PPW_MET_AKT_2] |
KN2_W10 [4/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, potrafi ocenić przydatność metod aktywizujących i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. (D.U3.; D.K1.) [PPW_MET_AKT_3] |
KN2_U03 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w zakresie znajomości i wykorzystania metod aktywizujących. (G.K3.; A.2.K2.) [PPW_MET_AKT_4] |
KN2_U12 [3/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z wykorzystaniem metod aktywizujących w edukacji małego dziecka. (D.K2.; A.2.K1.) [PPW_MET_AKT_5] |
KN2_K08 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PPW_MET_AKT_fs_1] | 30 |
Activating method – educational games [b03] Activating method – discussion / debate [b04] Production exercise – workshop [e02] Simulation [e07] Conceptual work [f03] |
course work |
PPW_MET_AKT_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |