Elective course: a person with a positive attitude to new experiences, looking for new solutions Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-SMPP19.2024

Module name: Elective course: a person with a positive attitude to new experiences, looking for new solutions
Module code: PPW_FAF_DOŚW
Programme code: W3-SMPP19.2024
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i poszukuje nowych możliwości jej zastosowania (A.2.W1.) [PPW_FAF_DOŚW _1]
KN2_W02 [4/5] KN2_W10 [4/5] KN2_W13 [4/5]
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej i próbuje określać nowe możliwości jej zastosowania (D.W2., D.U2.) [PPW_FAF_DOŚW _2]
KN2_W10 [5/5]
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka. (A.2.W5.) [PPW_FAF_DOŚW _3]
KN2_W05 [4/5] KN2_W09 [4/5]
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych. (A.2.U1.) [PPW_FAF_DOŚW _4]
KN2_U01 [4/5] KN2_U05 [4/5] KN2_U09 [4/5] KN2_U14 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych, poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów. (D.U3., C.U2.) [PPW_FAF_DOŚW _5]
KN2_U02 [4/5] KN2_U08 [4/5] KN2_U10 [4/5] KN2_U13 [4/5]
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne. (D.K2., A.2.K1.) [PPW_FAF_DOŚW_6]
KN2_U03 [4/5] KN2_U07 [4/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i działań oraz doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, rozwoju placówki, w której pracuje. (A.2.K1., A.2.K2.) [PPW_FAF_DOŚW_7]
KN2_K01 [4/5] KN2_K08 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PPW_FAF_DOŚW_fs_1] 15 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – educational games [b03] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Poster presentation [c05] 
Screen presentation [c07] 
Working with another teaching tool [d03] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
course work PPW_FAF_DOŚW _1 PPW_FAF_DOŚW _2 PPW_FAF_DOŚW _3 PPW_FAF_DOŚW _4 PPW_FAF_DOŚW _5 PPW_FAF_DOŚW_6 PPW_FAF_DOŚW_7
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Participation in non-obligatory teaching, research or organizational grants intensifying the achievement of the assumed learning outcomes [e03] Activities complementary to the classes
research, artistic, social and other activities not indicated in the curriculum, undertaken on the student’s own initiative as a way of supplementing, enriching or extending the content and activities indicated in the module curriculum, intensifying the achievement of learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)