Skuteczna komunikacja w placówkach medycznych
Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: W4-S2IB19.2023
Module name: | Skuteczna komunikacja w placówkach medycznych |
---|---|
Module code: | 08-IM-S2-23-2-SKPM |
Programme code: | W4-S2IB19.2023 |
Semester: | winter semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł zajęć „Skuteczna komunikacja w placówkach medycznych” ma na celu nauczenie studentów, jak efektywnie i profesjonalnie komunikować się z pacjentami, współpracownikami i innymi podmiotami w branży medycznej. Na zajęciach studenci będą poznawać zasady, formy i techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej, a także bariery i trudności w komunikacji. Zajęcia będą mieć formę wykładów i ćwiczeń praktycznych, na których studenci będą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne poprzez symulacje, role-play, analizę przypadków i feedback. Zajęcia będą również prezentować przykłady dobrej i złej praktyki komunikacyjnej w podmiotach leczniczych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
rozumie podstawowe zasady komunikacji, w tym słuchania aktywnego, empatii, asertywności, dawania i odbierania informacji zwrotnych [k_1] |
K04 [5/5] |
wie, jak skutecznie komunikować się między różnymi członkami zespołu opieki zdrowotnej, w tym lekarzami, pielęgniarkami, technikami itp. oraz wyjaśnia znaczenie i rolę skutecznej komunikacji w placówkach medycznych [k_2] |
K03 [5/5] |
wie, jak skutecznie komunikować się z rodziną i opiekunami pacjentów, w tym jak udzielać informacji, jak radzić sobie z emocjami i z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi, takimi jak konflikty, skargi czy złe wieści oraz jak wspierać proces podejmowania decyzji [k_3] |
K04 [4/5] |
rozumie, jak skutecznie komunikować się w sytuacjach kryzysowych, takich jak nagłe stany zdrowotne, błędy medyczne, sytuacje awaryjne itp. stosując odpowiednie formy i techniki komunikacji [k_4] |
K05 [3/5] |
skutecznie komunikuje się z pacjentami, w tym pomaga w budowaniu relacji, radzeniu sobie z trudnymi rozmowami, wyjaśnianiu diagnoz i planów leczenia oraz radzeniu sobie z pytaniami i obawami pacjentów [k_5] |
K07 [3/5] |
przekazuje informacje w sposób szybki, rzetelny i zgodny z RODO, korzystając z różnych kanałów komunikacji takich jak: kontakt bezpośredni, SMS, e-mail czy telefon w tym automatyzuje procesy komunikacyjne, które nie wymagają kontaktu ze specjalistą [k_6] |
U07 [2/5] |
wyciąga wnioski z informacji udzielanych przez pacjentów i dostosowuje do nich swoją komunikację [k_7] |
U19 [4/5] |
rozumie etyczne i prawne aspekty komunikacji w placówkach medycznych, w tym prywatność pacjenta, zgody na leczenie itp. [k_8] |
K04 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [k_fs_1] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] |
course work |
k_1 |
laboratory classes [k_fs_2] | 15 |
Description [a03] Demonstration-imitation [c06] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
k_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |