Creative Pedagogy Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2023

Module name: Creative Pedagogy
Module code: W6-PE-WZ-N1-PT
Programme code: W6-N1PE19.2023
Semester: summer semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów/studentki w problematykę twórczości człowieka oraz możliwości oddziaływań psychoedukacyjnych, stymulujących aktywność twórczą oraz zapoznanie ich z metodami wpływającymi na rozwój kreatywnych zdolności. Student/ studentka zdobędzie umiejętność analizy problemów pedagogicznych i psychologicznych z odniesieniem do zastosowania odpowiednich metod twórczych, będzie świadom/a odpowiedzialności i skutków stosowanych metod w sytuacjach wychowawczych i edukacyjnych w praktyce oraz pozna w teorii i praktyce warsztat z pedagogiki twórczości, które będzie umiał/a wykorzystać w praktyce profilaktyczno-edukacyjnej.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student/studentka jest gotowy/gotowa do analizy problemów pedagogicznych i psychologicznych z odniesieniem do zastosowania odpowiednich metod twórczych; jest gotowy/gotowa do prezentowania przekonania o znaczeniu aktywności twórczej w pracy nauczyciela oraz przedszkolaka i ucznia. [PE-WZ-N1-PT_K_1]
K_K02 [3/5]
student/studentka potrafi wykorzystać warsztat z pedagogiki twórczości w praktyce profilaktyczno-edukacyjne; potrafi zastosować wiedzę nt. poszczególnych koncepcji teoretycznych na temat twórczości do samodzielnego konstruowania zadań i zajęć wspierających myślenie twórcze [PE-WZ-N1-PT_U_1]
KN1_U06 [3/5] KN1_U07 [3/5] KN1_U08 [3/5]
student/studentka ma zaawansowaną wiedzę nt. pedagogiki twórczości; zna i rozumie pedagogiczne koncepcje wspierania twórczości; ma kompleksową wiedzę nt. programu wspierania postawy twórczej integrującej grupę - zna ćwiczenia ułatwiające wzajemne poznanie, stymulujące wrażliwość wzrokową, słuchową, dotykową, spostrzegawczość, umiejętność świadomej obserwacji, koncentracji uwagi, odkrywania, formułowania, rozumienia problemów i drogi ich rozwiązywania, współdziałania w grupie, rozwijające sferę emocjonalno-motywacyjną oraz działaniową; zna i rozumie koncepcje twórczości człowieka, trening twórczości, zastosowania poszczególnych zadań i ćwiczeń wspierających myślenie twórcze człowieka; zna i rozumie bariery twórczego myślenia oraz wskazuje możliwości ich przezwyciężania. [PE-WZ-N1-PT_W_1]
K_W01 [3/5] KN1_W02 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PE-WZ-N1-PT_fns_1] 10 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Project scheduling [e04] 
Individual work with a text [f02] 
course work PE-WZ-N1-PT_K_1 PE-WZ-N1-PT_U_1 PE-WZ-N1-PT_W_1
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)