Media lab
Field of study: Journalism and Social Communication
Programme code: W3-N1DK19.2023

Module name: | Media lab |
---|---|
Module code: | LM |
Programme code: | W3-N1DK19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Prezentuje studentom zasady zdobywania i przygotowywania materiałów dziennikarskich, reklamowych, public relations przy pomocy różnorakich form komunikacji medialnej i społecznej z uwzglednieniem mediów społecznościowych. Zapoznanie słuchaczy z warunkami funkcjonowania mediów we współczesnym świecie oraz metodyką pracy redakcyjnej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest przygotowany do projektowania i wykonywania różnorodnych działań komunikacyjnych, służących interesom różnych grup społecznych, a także działania na rzecz różnego rodzaju podmiotów indywidualnych i instytucjonalnych, w szczególności zaś na rzecz interesu publicznego [K1] |
K01 [3/5] |
Potrafi samodzielne oraz w zespole przygotowywać materiały medialne posługując się różnymi gatunkami
dziennikarskimi, pozyskując dane do ich przygotowania z różnych źródeł. Student jest przygotowany do samodzielnego konstruowania przekazu informacyjnego i jego dystrybucji w sferze publicznej. [U1] |
U05 [3/5] |
Posiada umiejętność aktywnego uczestnictwa w medialnym dyskursie publicznym poprzez przygotowanie
zróżnicowanych form komunikacyjnych oraz posiada umiejętność analizowania różnych stanowisk polemicznych i rozpoznawania różnych punktów widzenia determinowanych czynnikami społecznymi, politycznymi i kulturowymi. [U2] |
U08 [3/5] |
Potrafi myśleć i działać kreatywnie w zakresie projektowania nowatorskich w formie materiałów dziennikarskich [U3] |
U05 [2/5] |
Odwołując się do wiedzy teoretycznej potrafi zaplanować proces powstawania materiałów dziennikarskich oraz nim kierować. Potrafi także inicjować nowatorskie działania z zakresu komunikacji masowej i je realizować, funkcjonując w różnych rolach w zespołach dziennikarskich i innych związanych z komunikacją społeczną. [U4] |
U04 [2/5] |
Posiada wiedzę o systemie politycznym, formach życia społecznego i procesach makro- i
mikroekonomicznych funkcjonujących we współczesnym świecie a także ich wpływie na sposoby realizacji materiałów na potrzeby różnych środków przekazu. [W1] |
W02 [3/5] |
Posiada wiedzę o zasadach planowania produkcji, konstruowania treści, realizacji produkcji oraz postprodukcji dziennikarskich materiałów filmowych, telewizyjnych oraz radiowych w zakresie związanym z pracą studyjną oraz plenerową [W2] |
W08 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [1] | 10 |
Description [a03] Explanation/clarification [a05] Working with a programmed textbook [d02] Working with another teaching tool [d03] Laboratory exercise / experiment [e01] Production exercise – workshop [e02] Practice-as-research [e08] Self-education [f01] Conceptual work [f03] |
course work |
K1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |