Technologia informacyjna w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2014

Module name: Technologia informacyjna w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Module code: 12-PE-WM-N1-2TI
Programme code: 12-N1PE12.2014
Semester: winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Description:
Celem modułu jest zaznajomienie studenta z metodologią przygotowywania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zakłada się zapoznanie studenta z wymogami programowymi dotyczącymi zajęć z wykorzystaniem TI oraz z kryteriami ewaluacji takich zajęć, a także z kryteriami oceny multimedialnych programów edukacyjnych. Przewiduje się zwrócenie uwagi studentów na konieczność kształtowania w uczniach umiejętności wyszukiwania informacji, jej krytycznej oceny oraz na możliwość wspierania uczniowskiej zdolności do samodzielnego uczenia się. Planuje się, że uczestnictwo w module umożliwi studentowi samodzielne zaplanowanie lekcji z wykorzystaniem TI oraz przeprowadzenie jej wybranego fragmentu. Studenci będą mogli również dokonać oceny multimedialnego programu edukacyjnego, która obejmie przygotowanie kryteriów ewaluacji programu, prezentację programu ilustrującą poziom w jakim spełnia on wybrane kryteria, a także wydanie oceny ogólnej i jej uzasadnienie.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
projektuje działania dydaktyczne, jest świadomy konieczności respektowania zasad dydaktycznych podczas zajęć z wykorzystaniem TI oraz wspierania samodzielności uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności [_K_1]
K_K04 [2/5] K_K08 [4/5] KN_K01 [4/5] KN_K03 [4/5] KN_K04 [2/5] KN_K05 [2/5] KN_K06 [4/5]
potrafi zaplanować dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym zajęcia z wykorzystaniem TI z uwzględnieniem wymogów programowych oraz podstawowych zasad dydaktycznych, jest w stanie sformułować kryteria oceny pracy dzieci na zajęciach z wykorzystaniem TI [_U_1]
K_U04 [1/5] K_U08 [2/5] K_U10 [2/5] K_U11 [2/5] K_U13 [2/5] K_U14 [1/5] KN_U04 [1/5] KN_U06 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5] KN_U13 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [1/5]
potrafi przeprowadzić fragment zajęć z wykorzystaniem TI [_U_2]
K_U11 [1/5]
potrafi przygotować zestaw kryteriów oceny multimedialnego programu edukacyjnego, ocenić taki program oraz uzasadnić swoją ocenę [_U_3]
K_U08 [1/5]
wymienia i charakteryzuje podstawowe modele zajęć z wykorzystaniem TI [_W_1]
K_W16 [2/5] KN_W09 [2/5]
wie jakie kompetencje dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym należy wspierać za pomocą TI [_W_2]
K_W15 [1/5] KN_W07 [1/5]
zna możliwości wykorzystania TI w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym oraz wymogi programowe dotyczące nauczania technologii informacyjnej w zintegrowanym nauczaniu wczesnoszkolnym [_W_3]
K_W16 [2/5] K_W17 [1/5] KN_W10 [1/5]
zna kryteria oceny multimedialnych programów edukacyjnych [_W_4]
K_W16 [1/5]
opisuje kryteria i zasady oceny pracy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym na zajęciach z wykorzystaniem TI [_W_5]
K_W16 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
test pisemny [_w_1]
pisemny sprawdzian poziomu przyswojenia wiedzy przekazywanej na ćwiczeniach
_W_1 _W_2 _W_3 _W_4 _W_5
projekt [_w_2]
przygotowanie projektu polegającego na zaplanowaniu dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym zajęć z wykorzystaniem TI
_K_1 _U_1 _U_2 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_3]
prezentacja dotycząca oceny multimedialnego programu edukacyjnego obejmująca wybór kryteriów oceny, przedstawienie programu z odniesieniem się do wybranych kryteriów oraz wydanie oceny i jej uzasadnienie
_U_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [_fns_1]
metoda ćwiczeniowa - rozwiązywanie zadań związanych z przygotowywaniem zajęć z wykorzystaniem TI prezentacja - ocena multimedialnego programu edukacyjnego metoda projektów – wykonanie projektu polegającego na przygotowaniu konspektu lekcji z wykorzystaniem TI oraz środków dydaktycznych potrzebnych do p przeprowadzenia planowanych zajęć
14
zapoznanie się z literaturą, wyszukiwanie materiałów przygotowanie kryteriów oceny multimedialnego programu edukacyjnego, przegląd programu i dokonanie jego oceny sformułowanie tematu zajęć, celów w postaci operacyjnej, zaplanowanie zajęć, zredagowanie konspektu, wyszukiwanie materiałów i przygotowanie środków dydaktycznych do zaplanowanej lekcji
16 test pisemny [_w_1] projekt [_w_2] prezentacja [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)