Outdoor education Field of study: Special Education
Programme code: W6-NMPC19.2023

Module name: Outdoor education
Module code: PS_SA_E2_EP
Programme code: W6-NMPC19.2023
Semester:
  • summer semester 2027/2028
  • summer semester 2028/2029
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem przedmiotu jest zwrócenie uwagi na potrzebę zrównoważenia nowych technologii po przez kontakt z przyrodą . Każdy kontakt dziecka ze zwierzętami, roślinami, oraz elementami przyrody nieożywionej to wartościowe spotkanie pozwalające nawiązywać relację z naturą. Zakres tematyczny przedmiotu oscyluje wokół, outdoor education, elementów pedagogiki przygody, relaksacji i leśnej bajki oraz licznych przejawów natury w sztuce (land art, talasoterapia, hortikuloterapia, silvoterapia, metaforyczne karty leśne).
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady i reguły pracy dydaktyczno-wychowawczej; metody kształcenia, formy organizacji zajęć, zajęcia pozalekcyjne, wsparcie metodyczne nauczyciela, strategie organizowania zajęć w różnych formach edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_E2_SA_EP_1]
KN3_W11 [2/5] KN3_W12 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi przestrzegać zasad i reguł pracy dydaktyczno-wychowawczej; określać cele, treści kształcenia, środki dydaktyczne, metody kształcenia, formy organizacji zajęć, planować zajęcia pozalekcyjne, prezentować wsparcie metodyczne nauczyciela; analizować i stosować strategie organizowania zajęć w różnych formach edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_E2_SA_EP_2]
KN3_W12 [3/5] KN3_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [PS_E2_SA_EP_3]
KN3_K08 [2/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_E2_SA_EP_4]
KN3_K03 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_SA_E1_EP_fns1] 20 Lecture-discussion [b02] 
Working with another teaching tool [d03] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Plein air session [e09] 
course work PS_E2_SA_EP_1 PS_E2_SA_EP_2 PS_E2_SA_EP_3 PS_E2_SA_EP_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)