Faculty: Visual arts tasks in education Field of study: Special Education
Programme code: W6-NMPC19.2023

Module name: Faculty: Visual arts tasks in education
Module code: PS_SA_E2_ZPE
Programme code: W6-NMPC19.2023
Semester:
  • summer semester 2027/2028
  • summer semester 2028/2029
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Realizacja modułu pozwala studentowi opanować podstawowe, praktyczne sposoby pracy edukacyjnej w zakresie sztuki. W ramach realizowanych ćwiczeń student poznaje zadania plastyczne, możliwe do wykorzystania w pracy edukatora dzieci, młodzież, osób dorosłych i starszych. Student poznaje specyfikę zadań plastycznych dla różnych grup odbiorców, w tym z niepełnosprawnościami, oraz uczy się świadomego kreowania nowych zadań plastycznych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady i reguły pracy dydaktyczno-wychowawczej; metody kształcenia, formy organizacji zajęć, zajęcia pozalekcyjne, wsparcie metodyczne nauczyciela, strategie organizowania zajęć w różnych formach edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną [PS_E2_SA_ZPE_1]
KN3_W11 [3/5] KN3_W12 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi przestrzegać zasad i reguł pracy dydaktyczno-wychowawczej; określać cele, treści kształcenia, środki dydaktyczne, metody kształcenia, formy organizacji zajęć, planować zajęcia pozalekcyjne, prezentować wsparcie metodyczne nauczyciela; analizować i stosować strategie organizowania zajęć w różnych formach edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_E2_SA_ZPE_2]
KN3_U07 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi inspirować i organizować pracę doskonalącą innych osób. Jest kompetentnym i samodzielnym edukatorem sztuk plastycznych, zdolnym do świadomego rozwijania i integrowania zdobytej wiedzy w przestrzeni szeroko pojętych działań kulturotwórczych. [PS_E2_SA_ZPE_3]
KN3_U01 [2/5] KN3_U11 [2/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [PS_E2_SA_ZPE_4]
KN3_K08 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_E2_SA_ZPE_5]
KN3_K03 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_SA_E1_ZPE_fns1] 20 Creation/production – creative workshop [e03]  course work PS_E2_SA_ZPE_1 PS_E2_SA_ZPE_2 PS_E2_SA_ZPE_3 PS_E2_SA_ZPE_4 PS_E2_SA_ZPE_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)