Hearing therapy methods (Tomatis)* Field of study: Special Education
Programme code: W6-NMPC19.2023

Module name: Hearing therapy methods (Tomatis)*
Module code: PS_SA_E1_MTST
Programme code: W6-NMPC19.2023
Semester:
  • summer semester 2027/2028
  • summer semester 2028/2029
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z metodami terapii słuchu. Student podczas zajęć będzie uczył się stosować metody wspomagania oraz terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową. Będzie w stanie stosować wybrane metody i programy. Główną metodą terapii słuchowej poznawaną przez osoby studiujące będzie Metoda Tomatisa. Wszystkie efekty uczenia się absolwent osiągnie w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim oraz podczas pracy własnej.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie stosować metody wspomagania oraz terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową; opisywać rodzaje oraz charakteryzować metody terapii w aspekcie historycznym i współczesnym; stosować wybrane metody i programy terapii słuchu; identyfikować wsparcie techniczne (E.1S.U7.) [PS_SA_E1_MTST_1]
KN3_U02 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności arteterapeutycznej na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody arteterapeutyczne i treści związane ze sztuką do ich potrzeb i możliwości; analizować działania arteterapeutyczne w pracy opiekuńczo-wychowawczej w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty oraz stosować formy, zasady, metody organizacji aktywności w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi; określić zakres zadań pracowników (E.1S.U7.) [PS_SA_E1_MTST_2]
KN3_K01 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (E.1S.K2.) [PS_SA_E1 _MTST_3]
KN3_W02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_SA_E1_MTST_fns1] 10 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – educational games [b03] 
Screen presentation [c07] 
course work PS_SA_E1_MTST_1 PS_SA_E1_MTST_2 PS_SA_E1 _MTST_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)