Basics of tutoring in inclusive education Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2023

Module name: Basics of tutoring in inclusive education
Module code: PS_D3_PT
Programme code: W3-NMPC19.2023
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Podczas zajęć realizowanych w ramach modułu studenci zapoznają się z podstawami teoretycznymi, organizacyjnymi i metodycznymi tutoringu jako jednego ze sposobów alternatywnego uczenia się i elastycznego nauczania. Poddają analizie i dyskusji rolę tutora i tutee, łączące ich relacje i zakresy odpowiedzialności, w szczególności w procesie tutoringu uczniowskiego. Podejmują działania projektowe i próby ich weryfikacji w warunkach symulowanych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie alternatywne sposoby uczenia się i elastycznego nauczania. [PS_D3_PT_1]
KN3_W12 [5/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie formy organizacyjne pracy na lekcji (tutoring uczniowski). [PS_D3_PT_2]
KN3_W12 [5/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi motywować dziecko i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; rozwijać jego ciekawość, aktywność i samodzielność, wspierać motywację do uczenia się. [PS_D3_PT_3]
KN3_U07 [4/5] KN3_U08 [4/5] KN3_U17 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej. [PS_D3_PT_4]
KN3_K01 [5/5] KN3_K06 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
workshop [PS_D3_PT_fns1] 10 Description [a03] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Simulation [e07] 
Individual work with a text [f02] 
course work PS_D3_PT_1 PS_D3_PT_2 PS_D3_PT_3 PS_D3_PT_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)