Methods of mathematics education in heterogeneous groups Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2023

Module name: Methods of mathematics education in heterogeneous groups
Module code: PS_D3_MEM
Programme code: W3-NMPC19.2023
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Metodyka edukacji matematycznej w grupach zróżnicowanych jest modułem wprowadzającym w szczegółową wiedzę i umiejętności pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach w obszarze edukacji matematyczne w placówkach edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych. Celem zajęć jest nabycie przez studentów kompetencji w zakresie wykorzystywania wiedzy teoretycznej oraz metodycznej do projektowania zajęć dla dzieci/uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu oraz szkole. Poznanie różnych strategii edukacyjnych ukierunkowanych na wprowadzenie liczby z uwzględnieniem aspektu ilościowego (kardynalnego), porządkowego, miarowego i algebraicznego, wykonywanie czterech działań matematycznych z uwzględnieniem stopniowania trudności, rozwiązywania prostych i złożonych zadań z treścią oraz operacji i myślenia matematycznego dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci/uczniów. Poznanie metodycznych postępowań i procedur odnoszących się do nabywania kompetencji matematycznych oraz dostosowania materiału realizowanego w zakresie edukacji matematycznej do możliwości dzieci/uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nabywanie umiejętności organizowania zajęcia w zakresie edukacji matematycznej z wykorzystaniem zabaw i gier edukacyjnych oraz własnego potencjału twórczego i kreatywności. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów; [PS_D3_MEM_1]
KN3_W02 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody nauczania (konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania i ich adaptację do zróżnicowanych potrzeb dzieci i uczniów, metody aktywizujące, metodę projektów, pracę badawczą dziecka i ucznia), alternatywne sposoby uczenia się i elastycznego nauczania; [PS_D3_MEM_2]
KN3_W11 [3/5] KN3_W12 [3/5]
W zakresie umiejetności absolwent potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia; opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć; dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; [PS_D3_MEM_3]
KN3_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji absolwent potrafi stosować ocenianie wspierające uczenie się. [PS_D3_MEM_4]
KN3_U07 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej. [PS_D3_MEM_5]
KN3_K03 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_D3_MEM_fns1] 10 Demonstration-imitation [c06] 
Working with a computer [d01] 
Laboratory exercise / experiment [e01] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Conceptual work [f03] 
course work PS_D3_MEM_1 PS_D3_MEM_2 PS_D3_MEM_3 PS_D3_MEM_4 PS_D3_MEM_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)