Basics of deaf education
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2023

Module name: | Basics of deaf education |
---|---|
Module code: | PS_C1_PS |
Programme code: | W3-NMPC19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest umożliwienie studentom zapoznania się z terminologią właściwą dla surdopedagogiki, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów zaburzeń słuchu ich etiologii, metod diagnozowania i rewalidacji oraz społecznego funkcjonowania osób z dysfunkcjami narządu słuchu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienia związane z rozwojem człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności słuchu [PS_C1_PS_1] |
KN3_W02 [2/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcia pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób z niepełnosprawnością słuchu, obejmującą terminologię i teorie [PS_C1_PS_2] |
KN3_W04 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością słuchu i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [PS_C1_PS_3] |
KN3_W05 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent konstruuje i realizuje w ramach pracy indywidualnej projekt własnych działań rewalidacyjnych, dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością słuchu [PS_C1_PS_4] |
KN3_U06 [3/5] |
W zakresie kompetencji absolwent jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_PS_5] |
KN3_K01 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [PS_C1_PS_fns1] | 10 |
Lecture-discussion [b02] |
course work |
PS_C1_PS_1 |
practical classes [PS_C1_PS_fns2] | 10 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] |
course work |
PS_C1_PS_2 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |