Seminar II Field of study: Creative Writing
Programme code: W1-S1PI19.2023

Module name: Seminar II
Module code: 02-PI-S1-SEMD2
Programme code: W1-S1PI19.2023
Semester:
  • summer semester 2026/2027
  • summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Purpose and description of the content of education:
Kurs jest kontynuacją modułu Seminarium licencjackie 1, a same zajęcia są integralną częścią programu kształcenia na I poziomie studiów, których ostatecznym celem jest przygotowanie pracy dyplomowej (licencjackiej) będącej opracowaniem wybranego zagadnienia z zachowaniem obowiązujących zasad dotyczących zarówno techniki pisania, jak i wybranej metodologii prowadzenia badań naukowych. W tym ujęciu moduł ma na celu merytoryczne i metodologiczne przygotowanie studenta do sfinalizowania pracy dyplomowej. W ramach modułu student uporządkuje swoją wiedzę w zakresie wybranego uprzednio zagadnienia badawczego oraz przygotowuje kolejne rozdziały pracy. Student pod kierunkiem promotora może też przygotować suplementarny projekt z kreatywnego pisania będący artystycznym uzupełnienie części naukowej.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
potrafi w formie pisemnej przedstawić opracowane przez siebie zagadnienie i udokumentować zebrane informacje respektując wymogi dyskursu akademickiego oraz prac naukowych [SEMD2_1]
K_W03 [3/5] K_U04 [3/5]
posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę obejmującą aparat pojęciowy, teorie i metodologie przydatne do jego pracy badawczej oraz potrafi je twórczo i innowacyjnie zaaplikować do deskrypcji badanego zagadnienia [SEMD2_2]
K_W02 [4/5] K_W07 [4/5] K_U02 [4/5] K_U08 [4/5]
potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauki o literaturze, nauki o kulturze lub języku, potrafi budować spójną argumentacje i przekonywująco umotywować swoje stanowisko badawcze [SEMD2_3]
K_W03 [4/5] K_U07 [4/5]
zna fundamentalne dylematy prawa autorskiego i respektuje normy prawne i etyczne z zakresu własności intelektualnej [SEMD2_4]
K_U06 [4/5] K_K03 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [SEMD2_fns_1] 30 Explanation/clarification [a05] 
Lecture-discussion [b02] 
Activating methods: a case study [b07] 
Screen presentation [c07] 
Working with another teaching tool [d03] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
exam SEMD2_1 SEMD2_2 SEMD2_3 SEMD2_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)