Actor-Cinematographer Collaboration
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Actor-Cinematographer Collaboration |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-WAKT |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu „Współpraca operatora z aktorem” jest uświadomienie studentom dwóch istotnych aspektów związanych z pracą operatora kamery. Pierwszym aspektem, który determinuje wyodrębnienie tego przedmiotu, jest aspekt etyczny. W ramach modułu, studenci zdobywają wiedzę dotyczącą konsekwencji negatywnych praktyk operatorów, które mogą wpływać na zdrowie fizyczne lub psychiczne aktorów. Istotne jest, aby studenci wykształcili w sobie dobre nawyki pracy na planie filmowym, a w szczególności wykazywali się szacunkiem wobec aktorów. Moduł skupia się na kształtowaniu świadomości etycznej i moralnej, zachęcając studentów do refleksji nad ich rolą jako operatorów kamery i wpływem ich działań na innych członków zespołu filmowego. Drugi aspekt to aspekt techniczny. Moduł ma wykształcić umiejętności komunikacji operatora z aktorem w kwestiach inscenizacyjnych. Studenci zdobywają wiedzę na temat określania pozycji kamery, kontrolowania tempa akcji oraz zapewnienia powtarzalności ruchu aktora. Te umiejętności są niezwykle przydatne w warsztacie operatora kamery i mają istotny wpływ na jakość realizowanego materiału filmowego. Moduł skupia się na praktycznych aspektach współpracy między operatorem a aktorem, umożliwiając studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w autorskich realizacjach filmowych z udziałem aktorów. Moduł „Współpraca operatora z aktorem” realizowany jest dwutorowo. Pierwszy aspekt, czyli wiedza teoretyczna związana z etyką i relacjami na planie filmowym, przekazywany jest w formie wykładów. Studenci otrzymują informacje dotyczące dobrych praktyk pracy na planie, sposobów nawiązywania pozytywnej współpracy z aktorami oraz konsekwencji negatywnych zachowań dla obsady filmowej. Drugi aspekt, czyli umiejętności praktyczne i komunikacyjne, rozwijane są poprzez autorskie realizacje filmowe studentów, w których biorą udział aktorzy. Studenci mają okazję do bezpośredniej interakcji z aktorami, uczenia się komunikacji w sprawach inscenizacyjnych, eksperymentowania z różnymi ujęciami i kadrami oraz doskonalenia swoich umiejętności technicznych. Moduł „Współpraca operatora z aktorem” stanowi istotny element programu nauczania, który przygotowuje studentów do profesjonalnej pracy w przemyśle filmowym. Poprzez skoncentrowanie uwagi na aspektach etycznych i technicznych, moduł pomaga w budowaniu świadomego i odpowiedzialnego podejścia do pracy na planie oraz współpracy z aktorami. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie konsekwencje negatywnych praktyk operatorów kamery i świadomie wykazuje szacunek wobec aktorów, dbając o ich zdrowie fizyczne i psychiczne. [WAKT_1] |
K_U11 [3/5] |
Student potrafi komunikować się z aktorem w kwestiach inscenizacyjnych. [WAKT_2] |
K_U11 [4/5] |
Student jest gotów doskonalić umiejętność kierowania ruchem aktora i pozycjonowania kamery uzyskując optymalną jakość realizowanych materiałów filmowych. [WAKT_3] |
K_U02 [5/5] |
Student ma świadome i odpowiedzialne podejście do pracy na planie filmowym oraz współpracy z aktorami. [WAKT_4] |
K_K01 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_WAKT] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Production exercise – workshop [e02] Observation [e06] |
exam |
WAKT_1 |
lecture [W_WAKT] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Activating methods: a case study [b07] |
exam |
WAKT_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |