Cinematography 1
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Cinematography 1 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-SO1 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł "Sztuka operatorska 1" jest wprowadzeniem do sztuki operatorskiej i eksploracją jej znaczenia w kontekście kinematografii. Moduł ten to kwintesencja kierunku, gdzie poprzez ujawnienie tajemnicy niejednoznaczności obrazu kształtowana jest zdolność dogłębnego postrzegania obrazu filmowego. Efektem tego procesu jest przekształcenie tendencji studentów do estetyzacji w przemyślaną interpretację scenariusza i narodzenie zjawiska narracji zwanego opowiadaniem obrazem (visual storytelling). W ramach tego modułu konieczne jest wzbogacenie warsztatu operatorskiego o aspekty dotyczące teorii warsztatu scenariopisarskiego, reżyserskiego i aktorskiego, często opartych na doświadczeniach wykładowcy. Moduł "Sztuka operatorska 1" obejmuje wprowadzenie do sztuki operatorskiej i jej znaczenia w kontekście kinematografii. Studenci zdobywają podstawy technologii filmowej, w tym obsługi kamer, obiektywów i pracy ze światłem. Następnie poznają zasady kompozycji w kadrze filmowym, uczą się jak skomponować obraz w sposób estetyczny i przekazujący zamierzone przesłanie. Kolejnym etapem modułu są eksperymenty z technikami filmowymi, takimi jak ruch kamery, różne kąty widzenia i perspektywa, co pozwala na tworzenie dynamicznych i interesujących wizualnie sekwencji filmowych. W dalszej części kursu wprowadzana jest teoria scenariopisarska, aby studenci mogli lepiej zrozumieć rolę operatora w interpretacji scenariusza i efektywnie przekazać zamysł twórcy. Wreszcie, studenci mają okazję uczestniczyć w praktycznych ćwiczeniach operatorskich, gdzie wykorzystują tradycyjne narzędzia, takie jak kamery i sprzęt optyczny, do tworzenia własnych obrazów filmowych. Ten moduł zapewnia techniczne i artystyczne fundamenty, które umożliwiają dalszy rozwój w dziedzinie sztuki operatorskiej i doskonalenie umiejętności pracy z kamerą. Przekazana wiedza przyczynia się nie tylko do doskonałości technicznej pracy pionu kamerowego pod kierownictwem adeptów sztuki operatorskiej, ale również wskazuje na potencjał istnienia mostu, łączącego powszechne medium ze sztuką. Studenci zdobędą podstawy umożliwiające dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu technologii filmowej oraz prowadzenie artystycznych poszukiwań w charakterze samodzielnych autorów zdjęć, jak również zapewnią sprawność i jakość techniczną pracy z kamerą. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat znaczenia sztuki operatorskiej w kontekście kinematografii. [SO1_1] |
K_W02 [4/5] |
Student posiada umiejętności obsługi kamer, obiektywów i pracy ze światłem. [SO1_2] |
K_W04 [4/5] |
Student zna zasady kompozycji w kadrze filmowym, potrafi tworzyć estetyczne i przekazujące zamierzone przesłanie obrazy. [SO1_3] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi eksperymentować z różnymi technikami filmowymi, takimi jak ruch kamery, kąty widzenia i perspektywa. Potrafi tworzyć dynamiczne i interesujące sekwencje filmowe. [SO1_4] |
K_U01 [5/5] |
Student ma rozwinięte kompetencje w interpretacji scenariusza i efektywnym przekazywaniu zamysłu twórcy za pomocą pracy operatorskiej. [SO1_5] |
K_U03 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_SO1] | 15 |
Activating method – peer learning [b08] Production exercise – workshop [e02] |
course work |
SO1_3 |
lecture [W_SO1] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Activating method – discussion / debate [b04] Demonstration-imitation [c06] |
course work |
SO1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |