MA Seminar: Photography 1
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | MA Seminar: Photography 1 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-SFOTO1 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 12 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł "Seminarium magisterskie: Fotografia 1" to kurs skierowany do studentów, którzy wybierają tematykę związaną z fotografią. Celem tego seminarium jest połączenie pracy teoretycznej z praktycznym doświadczeniem związanym z realizacją wystawy fotograficznej lub publikacją albumu fotograficznego. Podczas seminarium studenci będą dokonywać wyboru własnych prac fotograficznych, które ze względu na wartość artystyczną poddane mogą być pogłębionej analizie. Formują temat swojej pracy teoretycznej, który będzie powiązany z ich wykonaną pracą praktyczną. Najważniejszym elementem modułu będzie ukazanie doświadczenia zdobytego podczas realizacji pracy praktycznej jako unikalnej próby badawczej. Seminarium będzie skupione na rozwinięciu umiejętności analitycznych i teoretycznych studentów w kontekście fotografii. Studenci będą mieli okazję zbadać i zrozumieć głębiej zagadnienia związane z ich własnymi pracami fotograficznymi. Poprzez analizę i refleksję nad własną twórczością studenci będą budować związki między praktyką a teorią. Moduł "Seminarium magisterskie: Fotografia 1" stanowi doskonałą okazję dla studentów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności fotograficzne i zdobyć dogłębną wiedzę teoretyczną w dziedzinie fotografii. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student potrafi identyfikować i analizować wartość artystyczną swoich prac fotograficznych, ma wiedzę na temat estetyki fotografii. [SemFo1_1] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi formułować i precyzować temat swojej pracy teoretycznej mając świadomość powiązania z wykonaną pracą praktyczną. Potrafi planować i strukturyzować projekt badawczy. [SemFo1_2] |
K_U04 [4/5] |
Student jest zdolny do refleksji i analizy własnej twórczości fotograficznej, posiada rozwinięte umiejętności krytycznego myślenia i samooceny. [SemFo1_3] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi budować związki między praktyką a teorią w kontekście fotografii, jest gotów do dokonania integracji i syntezy wiedzy. [SemFo1_4] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi komunikować wyniki swojej pracy teoretycznej i praktycznej, prezentując unikalne podejście badawcze. Posiada rozwinięte kompetencje prezentacyjne i komunikacyjne w dziedzinie fotografii. [SemFo1_5] |
K_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [S_SFOTO1] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – seminar / proseminar [b05] |
course work |
SemFo1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |