History of Arts 2
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | History of Arts 2 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-HS2 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Zadaniem modułu jest poszerzanie wiedzy umożliwiającej zrozumienie kontekstu historycznego wszystkich epok, a w efekcie pogłębienie zdolności analizy formalnej i treściowej dzieł pochodzących z różnych okresów. Program modułu obejmuje omówienie wybór tematów z zakresu zjawisk występujących w sztuce współczesnej (po II wojnie światowej). Student uczy się odnajdywać aspekty historyczne w otaczającej go rzeczywistości i współczesnych mu obrazach. Sztuka w jej rozlicznych przejawach stanowi tu rodzaj zwierciadła, w którym przegląda się i bada swoje oblicze autor filmu. Jako samodzielny twórca, student zaczyna świadomie umieszczać odniesienia do stylów i motywów sztuki w swoich pracach, dobierając i odpowiednio modyfikując środki ekspresji. Interpretacja, wzbogacona o znajomość dziedzictwa kultury i sztuki, jest cechą dystynktywną autorów zdjęć filmowych i fotografików. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę o różnych epokach historycznych i ich wpływie na sztukę współczesną. Zna podstawowe doktryny artystyczne na przestrzeni dziejów. [HS2_1] |
K_W01 [4/5] |
Student potrafi świadomie umieszczać odniesienia do stylów i motywów sztuki w swoich pracach, dostosowując i modyfikując środki ekspresji. Potrafi dokonać opisu twórczości wybranych artystów, szczególności dotyczących kontekstu historycznego i tradycji teoretycznej tych dzieł [HS2_2] |
K_W01 [5/5] |
Student potrafi dokonać interpretacji dzieł filmowych i fotograficznych, wzbogacając swoje analizy o znajomość dziedzictwa kultury i sztuki. Potrafi powiązać twórczość artystyczną danej epoki z jej kontekstem historycznym. [HS2_3] |
K_W01 [4/5] |
Student rozumie kontekst historyczny różnych epok w tym sztuki współczesnej, co umożliwi mu bardziej zaawansowaną analizę formalną i treściową dzieł sztuki. Zna miejsce swojego pokolenia w tradycji artystycznej. [HS2_4] |
K_W01 [3/5] |
Student podejmuje praktyczne próby w jakiejkolwiek technice artystycznej i potrafi dostrzegać i badać swoje własne oblicze jako autor filmu, korzystając z sztuki jako zwierciadła. [HS2_5] |
K_U10 [2/5] |
Student potrafi analizować formalne i treściowe aspekty dzieł sztuki z różnych okresów, korzystając z poszerzonej wiedzy historycznej. [HS2_6] |
K_W01 [5/5] |
Student jest gotów do odnajdywania i interpretowania aspektów historycznych oraz motywów sztuki w otaczającej go rzeczywistości i w tworzonych przez siebie pracach artystycznych. [HS2_7] |
K_W02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_HS2] | 15 |
Demonstration-imitation [c06] Screen presentation [c07] Working with a programmed textbook [d02] Observation [e06] |
course work |
HS2_2 |
lecture [W_HS2] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Monographic lecture [a02] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] |
course work |
HS2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |