Photography 2
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Photography 2 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-FOTO2 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | "Fotografika 2" to zaawansowany kurs, kontynuacja poprzedniego modułu "Fotografika 1", skoncentrowany na rozwijaniu umiejętności artystycznych i technicznych w dziedzinie fotografii. Celem tego modułu jest m.in. pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze fotografii artystycznej. Podobnie jak w "Fotografice 1", głównym celem tego modułu jest budowanie świadomości artystycznej studentów poprzez analizę i interpretację wybitnych dzieł fotograficznych pod kierunkiem wykładowcy. W trakcie kursu szczególny nacisk kładziony jest na świadome wykorzystanie różnych elementów ekspresji charakterystycznych dla fotografii oraz na wartości estetyczne i formalne obrazów. "Fotografika 2" skupia się na bardziej zaawansowanych zagadnieniach związanych z kompozycją obrazu, takich jak zaawansowane techniki kadrowania, stosowanie mocnych punktów, rytmu i dynamiki oraz eksplorowanie przestrzeni w fotografii artystycznej. Dodatkowo, studenci zdobywają wiedzę na temat zaawansowanego kształtowania światłocienia i kontrastu, co pozwala im na świadome tworzenie odpowiedniego oświetlenia w scenach. Ważnym aspektem tego modułu jest także dalsze zgłębianie tematu głębi ostrości i jej roli w tworzeniu plastyczności obrazu fotograficznego. Studenci badają również teksturę, która wpływa na charakter obrazu poprzez ziarno. Kształcą się w pracy z barwami w kontekście nastrój i symboliki fotografii artystycznej. Ponadto, moduł zawiera elementy fotografii monochromatycznej, szczególnie skupiając się na fotografii tradycyjnej. W trakcie "Fotografiki 2" studenci są zachęcani do poszukiwania oryginalnych środków ekspresji oraz tematów fotografii, a także do rozwijania swoich własnych twórczych postaw. Celem jest stymulowanie studentów do realizacji nowatorskich projektów artystycznych, które wykonują samodzielnie w ramach obowiązkowych tematów fotograficznych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat zaawansowanych technik kompozycji obrazu w fotografii artystycznej takich, jak stosowanie mocnych punktów, rytmu i dynamiki oraz eksplorowanie przestrzeni. [F2_1] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętności związane ze świadomym wykorzystaniem różnych elementów ekspresji charakterystycznych dla fotografii, w tym wartości estetycznych i formalnych obrazów, w celu tworzenia artystycznych i ekspresyjnych fotografii. [F2_2] |
K_U03 [5/5] |
Studenci zna sposoby kształtowania światłocienia i kontrastu i potrafi świadomie tworzyć odpowiednie oświetlenia w scenach fotograficznych. [F2_3] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi świadomie eksplorować i manipulować głębią ostrości, aby tworzyć obrazy o plastyczności i zróżnicowaniu perspektyw. [F2_4] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi dokonywać manipulacji barwą w fotografii artystycznej, zrozumie jej znaczenie w tworzeniu nastroju i symboliki, a także ma wiedzę na temat fotografii monochromatycznej, ze szczególnym skupieniem na fotografii czarno-białej. [F2_5] |
K_W02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_FOTO2] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – peer learning [b08] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] |
course work |
F2_1 |
lecture [W_FOTO2] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-speech [a04] Screen presentation [c07] |
course work |
F2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |