Imaginative Photography 1
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Imaginative Photography 1 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-FKR1 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest badanie możliwości kreacyjnych fotografii, zwłaszcza w kontekście tzw. fotomontażu. Rozwinięcie fotografii wyobraźni mogą stanowić relacje między fotografią, a nowymi kierunkami w sztuce (np. obrazy generowane przez sztuczną inteligencję) oraz innymi dyscyplinami plastycznymi, takimi jak grafika, collage, itp., w których fotografia może zostać podporządkowana nadrzędnej koncepcji plastycznej (np. w projekt graficzny, plakat, obwoluta książki, billboard, itp.). Zadania praktyczne z w/w zagadnień będą mogły być realizowane przez studentów w formie pojedynczych obrazów lub w formie wieloobrazowych kompozycji, cykli, multiplikacji, itp. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat technik kreacyjnych w fotografii, w tym fotomontażu, oraz rozumie relacje między fotografią a innymi dziedzinami sztuki i plastycznymi, takimi jak grafika i collage. [FK1_1] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi tworzyć kompozycje fotograficzne, cykle i multiplikacje, wykorzystując różne techniki i narzędzia, w celu eksploracji i rozwinięcia swojej wyobraźni twórczej. [FK1_2] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi interpretować i analizować fotografię kreacyjną, w tym jej związki z nowymi kierunkami w sztuce takimi, jak obrazy generowane przez sztuczną inteligencję, a jednocześnie ma krytyczne i kontekstualne podejście do swojej pracy twórczej. [FK1_3] |
K_W02 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat zastosowań fotografii kreacyjnej w projektowaniu graficznym, plakatach, obwolutach książek, billboardach i innych obszarach, gdzie fotografia może pełnić rolę głównego elementu wizualnego. [FK1_4] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi eksperymentować z różnymi technikami i narzędziami w celu stworzenia pojedynczych obrazów oraz wieloobrazowych kompozycji, jest gotowy wykorzystywać fotograficzne możliwości kreacyjne w różnych kontekstach i projektach artystycznych. [FK1_5] |
K_W05 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_FKR1] | 15 |
Production exercise – workshop [e02] Project scheduling [e04] Self-education [f01] |
course work |
FK1_1 |
lecture [W_FKR1] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Activating method – discussion / debate [b04] Demonstration-imitation [c06] |
course work |
FK1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |