Digital Photography 4
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Digital Photography 4 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-FC4 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Ostatni z czterech modułów mających na celu wsparcie studenta w jego dążeniu do uzyskania biegłości w posługiwaniu się cyfrowym obrazem fotograficznym, zarówno w sferze artystycznej jaki i technologicznej. Stworzone narzędzia w postaci programów graficznych, gdzie dominującą rolę pełni Adobe Photoshop, doprowadziły do zaistnienia dwóch zjawisk: z jednej strony do uformowania się bariery wynikającej z trudności jego obsługi, a z drugiej strony do eksplozji banalności i kiczu w wyniku jego bezkrytycznego stosowania. O ile wspomniana bariera warsztatowa utrzymywała przez dłuższy okres status równowagi, tak rozpowszechnienie się prostych interface’ów generatywnej sztucznej inteligencji (np. Adobe Firefly) doprowadziło do sytuacji, w której nieświadome, zdane na przypadkowość odpowiedzi algorytmów, tworzenie obrazów może prowadzić nieuchronnie do katastrofy estetycznej. Moduł koncentruje się wokół wieloobrazowej wypowiedzi autorskiej, fotografii wyobraźni, kreacji obiektu zdjęciowego, fotomontażu cyfrowego oraz obrazowania wykorzystującego sztuczną inteligencję. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie złożoności programów graficznych oraz potrafi identyfikować trudności z ich obsługą. [FC4_1] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada świadomość wpływu prostych interface'ów generatywnej sztucznej inteligencji na proces tworzenia obrazów i możliwość prowadzenia do katastrofy estetycznej. [FC4_2] |
K_W03 [3/5] |
Student potrafi tworzyć wieloobrazowej wypowiedzi autorskiej wykorzystującej cyfrowy obraz fotograficzny. [FC4_3] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać narzędzia fotografii oraz wyobraźnię do kreacji obiektu zdjęciowego i fotomontażu cyfrowego. [FC4_4] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi praktycznie zastosować elementy sztucznej inteligencji w procesie obrazowania i manipulacji cyfrowymi obrazami. [FC4_5] |
K_W04 [4/5] |
Student jest gotowy do krytycznego oceniania tworzonych obrazów pod względem estetyki i wartości artystycznych. [FC4_6] |
K_U03 [3/5] |
Student jest gotowy do adaptowania się do zmieniającego się środowiska cyfrowego i wykorzystywania nowych narzędzi oraz technologii w procesie tworzenia i edycji obrazów. [FC4_7] |
K_W06 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_FC4] | 15 |
Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] |
exam |
FC4_1 |
lecture [W_FC4] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Activating method – discussion / debate [b04] Demonstration-imitation [c06] |
exam |
FC4_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |