WYBRANE ZAGADNIENIA KULTURY I SZTUKI CZ.2
Field of study: Fine Arts Education
Programme code: W6-S2EP19.2023

Module name: | WYBRANE ZAGADNIENIA KULTURY I SZTUKI CZ.2 |
---|---|
Module code: | W6-EP-S2-WZKS.2 |
Programme code: | W6-S2EP19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Treści programowe modułu sprowadzają się do dalszego pogłębiania refleksji o kulturze ponowoczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem wybranych zagadnień teorii sztuki ponowoczesnej oraz wiodących, dwudziestowiecznych i ponowoczesnych koncepcji interpretacyjnych dzieła sztuki. Chodzi o najbardziej reprezentatywne dla współczesności metodologie i strategie interpretacyjne, istotne w perspektywie rozumienia współczesnej kultury i praktyki artystycznej (wieloparadygmatyczność, partycypacyjność, interaktywność). Swoiste zamknięcie tej problematyki wiąże się z prezentacją tak zwanego „zwrotu kulturowego” w humanistyce, eksponującego nową płaszczyznę poznawczo-interpretacyjną oraz status nauk o kulturze, jako nauk podstawowych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie kontekst historyczny i kulturowy sztuk plastycznych i edukacji sztuki i ich związków z innymi obszarami współczesnego życia [W6-EP-S2- WZKS.2_1] |
W6-EP-S2-W02 [4/5] |
Student posiada wiedzę o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjach twórczych i kulturowych kontekstach [W6-EP-S2- WZKS.2_2] |
W6-EP-S2-W04 [4/5] |
Student zna i rozumie wzajemne relacje między teoretycznymi i praktycznymi aspektami kierunku studiów [W6-EP-S2- WZKS.2_3] |
W6-EP-S2-W06 [4/5] |
Student potrafi przygotowywać rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień teoretycznych z obszaru sztuki i kultury [W6-EP-S2- WZKS.2_4] |
W6-EP-S2-U06 [4/5] |
Student jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji [W6-EP-S2- WZKS.2_5] |
W6-EP-S2-K02 [4/5] |
Student jest gotów do podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu edukatora sztuki [W6-EP-S2- WZKS.2_6] |
W6-EP-S2-K05 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W6-EP-S2-WZKS.2_fs_1] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] |
exam |
W6-EP-S2- WZKS.2_1 |
practical classes [W6-EP-S2-WZKS.2_fs_2] | 15 |
Laboratory exercise / experiment [e01] |
course work |
W6-EP-S2- WZKS.2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |