AP2: Clinical Psychology of the School Child and Adolescent
Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2023
Module name: | AP2: Clinical Psychology of the School Child and Adolescent |
---|---|
Module code: | W3-PS-S-DiR4 |
Programme code: | W3-SMPS19.2023 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami teoretycznymi i praktycznymi problematyki zaburzeń rozwojowych oraz psychicznych dzieci w wieku szkolnym oraz adolescentów, diagnostycznymi kryteriami zaburzeń zgodnie z obowiązującymi klasyfikacjami, z metodami diagnostycznymi dobranymi adekwatnie do problemu diagnostycznego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy i pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego w obszarze zdrowia psychicznego dziecka szkolnego i adolescenta [PS_K_3_12] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej w obszarze psychologii klinicznej i diagnozy dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_K_4_11] |
PS_K_4 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dziecka i adolescenta, w procesie analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz planowania i realizowania diagnozy i pomocy psychologicznej [PS_U_3_20] |
PS_U_3 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie, odnoszące się do psychologii klinicznej dziecka w wieku szkolnym oraz adolescenta [PS_W_2_7] |
PS_W_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście psychologii klinicznej dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_W_7_3] |
PS_W_7 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [2] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Working with a programmed textbook [d02] Laboratory exercise / experiment [e01] Production exercise – workshop [e02] Observation [e06] Self-education [f01] |
course work |
PS_K_3_12 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |