Crisis communication strategies Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Crisis communication strategies
Module code: W1-MSP1OS-14-BKBSK
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z istotą sytuacji kryzysowej. Osoba studiująca dowiaduje się o psychologicznych i socjologicznych aspektach komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych, poznaje sposoby, techniki, strategie komunikowania się w sytuacjach trudnych oraz otrzymuje przegląd technik zażegnywania konfliktu.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada wiedzę na temat komunikacji językowej i kulturowej wśród nauk humanistycznych i społecznych [MSP1OS-14-BKBSK_1]
K_W01 [2/5]
rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się kultur oraz wpływów kulturowych na postrzeganie międzynarodowych relacji biznesowych [MSP1OS-14-BKBSK_10]
K_K03 [4/5]
ma przekonanie o doniosłości regionalnych zróżnicowań języków i kultur i umie przełożyć tę wiedzę na praktykę i rozumie wagę tych zróżnicowań w międzynarodowych relacjach biznesowych [MSP1OS-14-BKBSK_11]
K_K02 [2/5]
posiada gotowość do uznania znaczenia nowych zjawisk kulturowych, rozumiejąc ich wagę w rozwiązywaniu problemów kryzysowych [MSP1OS-14-BKBSK_12]
K_K02 [2/5]
posiada podstawową wiedzę na temat związków studiów nad językiem i kulturą z innymi dziedzinami nauki, w tym szczególnie z psychologią, socjologią, teorią komunikacji [MSP1OS-14-BKBSK_2]
K_W01 [2/5]
posiada wiedzę o zróżnicowaniu tekstów biznesowych oraz o ich dodatkowym zróżnicowaniu wewnętrznym [MSP1OS-14-BKBSK_3]
K_W02 [1/5]
posiada wiedzę z zakresu zagadnień związanych z wybieraną specjalnością dotyczącą języka w biznesie [MSP1OS-14-BKBSK_4]
K_W02 [1/5]
posiada podstawową wiedzę na temat szkół i metod badawczych związanych z komunikacją promocyjną i kryzysową [MSP1OS-14-BKBSK_5]
K_W02 [1/5]
potrafi rozważyć problem badawczy z perspektywy metodologii kulturoznawczych i językoznawczych z uwypukleniem wielojęzyczności i wielokulturowości [MSP1OS-14-BKBSK_6]
K_U01 [3/5]
potrafi interpretować zjawiska językowe i kulturowe przez pryzmat wiedzy o dyskursie biznesowym i o sytuacjach trudnych w komunikacji [MSP1OS-14-BKBSK_7]
K_U02 [2/5]
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania z wykorzystaniem literatury przedmiotu z obszaru kulturoznawstwa, językoznawstwa oraz np. psychologii i teorii komunikacji, wykorzystując te umiejętności w sytuacjach kryzysowych [MSP1OS-14-BKBSK_8]
K_U03 [3/5]
potrafi przygotować wystąpienie ustne referujące dane zagadnienie z zakresu dyskursu biznesowego w sytuacji kryzysowej z wykorzystaniem technik prezentacji [W1-MSP1OS-14-BKBSK_9]
K_U05 [3/5] K_U06 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [MSP1OS-14-BKBSK_l] 30 Description [a03] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Screen presentation [c07] 
Working with another teaching tool [d03] 
Conceptual work [f03] 
course work MSP1OS-14-BKBSK_1 MSP1OS-14-BKBSK_10 MSP1OS-14-BKBSK_11 MSP1OS-14-BKBSK_12 MSP1OS-14-BKBSK_2 MSP1OS-14-BKBSK_3 MSP1OS-14-BKBSK_4 MSP1OS-14-BKBSK_5 MSP1OS-14-BKBSK_6 MSP1OS-14-BKBSK_7 MSP1OS-14-BKBSK_8 W1-MSP1OS-14-BKBSK_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)