Self-presentation Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Self-presentation
Module code: W1-MSP1OS-14-BAUTO
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z definicjami autoprezentacji, omówienie kodów służących autoprezentacji oraz przedstawienie aktów mowy i gatunków mowy w służbie autoprezentacji. Osoba studiująca ma okazję do obserwacji i analiz zachowań i strategii autoprezentacyjnych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada wiedzę o zróżnicowaniach regionalnych w ramach kultury polskiej i ich wpływie na zachowania i działania [MSP1OS-14-BAUTO_1]
K_W01 [2/5]
odpowiedzialnie projektuje i przygotowuje się do autoprezentacji związanej z sytuacją biznesową [MSP1OS-14-BAUTO_10]
K_U03 [2/5]
ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem etyki w biznesie [MSP1OS-14-BAUTO_11]
K_W05 [2/5]
posiada podstawową wiedzę na temat struktury i dziejów języka polskiego, jego zróżnicowania i możliwości wykorzystania tej wiedzy w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_2]
K_W02 [1/5]
posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej i recepcji aktów autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_3]
K_W02 [1/5]
zna podstawowe metody analizy i interpretacji zachowań autoprezentacyjnych i ich wzajemnych relacji w obszarach jednolitości i zróżnicowania kulturowego [MSP1OS-14-BAUTO_4]
K_W03 [2/5]
zna i rozumie zasady postępowania badawczego, etyki naukowej i rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej wykorzystywanej w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_5]
K_W05 [2/5]
potrafi dokonać samodzielnej analizy i interpretacji zjawisk z zakresu technik autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_6]
K_U02 [2/5]
potrafi interpretować autoprezentacyjne zjawiska językowe przez pryzmat komunikacji biznesowej [MSP1OS-14-BAUTO_7]
K_U02 [2/5]
potrafi przygotować wystąpienie ustne będące przykładem autoprezentacji w zakresie działalności biznesowej z wykorzystaniem technik prezentacji multimedialnej [MSP1OS-14-BAUTO_8]
K_U05 [2/5]
dokonuje samooceny swoich kompetencji w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_9]
K_K01 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [MSP1OS-14-BAUTO_l] 15 Description [a03] 
Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – peer learning [b08] 
SWOT analysis [b10] 
Demonstration-imitation [c06] 
course work MSP1OS-14-BAUTO_1 MSP1OS-14-BAUTO_10 MSP1OS-14-BAUTO_11 MSP1OS-14-BAUTO_2 MSP1OS-14-BAUTO_3 MSP1OS-14-BAUTO_4 MSP1OS-14-BAUTO_5 MSP1OS-14-BAUTO_6 MSP1OS-14-BAUTO_7 MSP1OS-14-BAUTO_8 MSP1OS-14-BAUTO_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)