Diploma seminar 1 (selection) Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2023

Module name: Diploma seminar 1 (selection)
Module code: W1-TH-S1-SEMLIC1
Programme code: W1-S1TH19.2023
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem realizacji modułu jest zaprojektowanie własnej pracy naukowej (w odniesieniu do wybranej epoki historycznej) oraz podjęcie pracy nad jej powstaniem
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z wybranej epoki [SL1_1]
THI1_W01 [3/5]
Jest gotów do myślenia w sposób kreatywny [SL1_10]
THI1_K03 [3/5]
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu badań i popularyzacji wiedzy historycznej (na przykładzie wybranej epoki) do projektowania własnej pracy naukowej [SL1_11]
THI1_K04 [3/5]
Posiada uporządkowaną szczegółową wiedzę z zakresu przeszłości wybranej epoki, przydatną do prowadzenia badań [SL1_2]
THI1_W02 [3/5]
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) i turystycznych (w odniesieniu do wybranej epoki) [SL1_3]
THI1_W03 [3/5]
Zna i rozumie prawne i etyczne uwarunkowania prowadzenia badań, związanych z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [SL1_4]
THI1_W05 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych dla badań danej epoki problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła wiedzy i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka danej epoki [SL1_5]
THI1_U01 [3/5]
Potrafi przygotować teksty z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii wybranej epoki), m.in. przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz popularyzując wiedzę [SL1_6]
THI1_U02 [3/5]
Potrafi planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z przygotowywaniem pracy dyplomowej, jest przygotowany do samokształcenia) oraz organizować pracę indywidualną [SL1_7]
THI1_U03 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu historii wybranej epoki [SL1_8]
THI1_K01 [3/5]
Rozumie i respektuje znaczenie badań i popularyzacji historii (na przykładzie wybranej epoki) w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [SL1_9]
THI1_K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [W1-TH-S1-SEMLIC1_S] 30 Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – seminar / proseminar [b05] 
Working with another teaching tool [d03] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Project scheduling [e04] 
Practice-as-research [e08] 
course work SL1_1 SL1_10 SL1_11 SL1_2 SL1_3 SL1_4 SL1_5 SL1_6 SL1_7 SL1_8 SL1_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)