Information technology Field of study: Eastern Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FW23.2023

Module name: Information technology
Module code: W1-FWS1-WS-TI01
Programme code: W1-S1FW23.2023
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł Technologia informacyjna powinien umożliwić osobie studiującej nabycie umiejętności sprawnej obsługi wybranych aplikacji biurowych wykorzystywanych w pracy zawodowej oraz uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw technologii informacyjnych, technik informatycznych, urządzeń peryferyjnych (układy klawiatur umożliwiające wprowadzenie znaków języka polskiego/rosyjskiego/ukraińskiego/białoruskiego), zagadnień bezpieczeństwa, przetwarzania i ochrony danych, podstaw prawa autorskiego, zagrożeń związanych z technologiami informacyjnymi, pracy online oraz wykorzystania internetu w pracy zawodowej (przeglądarki internetowe, aplikacje pocztowe, internetowe kanały komunikacji, praca w chmurze, rosyjskie/ukraińskie/białoruskie klawiatury online, słowniki online polsko-rosyjskie/ukraińskie/białoruskie, słowniki rosyjsko/ukraińsko/białorusko-polskie itp.). W efekcie osoba studiująca ma uzyskać wiedzę i umiejętności swobodnego wykorzystania technologii informacyjnych w swoim przyszłym środowisku pracy.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie terminologię ogólną i szczegółową oraz inne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z wykorzystaniem technologii informacyjnej i technik informatycznych w pracy (filologa / tłumacza / pracy w obszarze biznesu / pracy w obszarze turystyki), w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego, przetwarzania i ochrony danych, zagadnień bezpieczeństwa, zagrożeń związanych z TI, pracy online oraz wykorzystania internetu w środowisku pracy [FWS1-WS-TI01 _1]
K_W02 [1/5] K_W05 [1/5]
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu technologii informacyjnej i technik informatycznych w celu formułowania i rozwiązywania problemów w obszarach związanych z przyszłym środowiskiem pracy (pracy filologa / pracy tłumacza / pracy w obszarze biznesu / pracy w obszarze turystyki) [FWS1-WS-TI01 _2]
K_U01 [1/5]
potrafi wyszukiwać, selekcjonować, użytkować i gromadzić dane i informacje wykorzystywane w pracy (filologa / tłumacza / pracy w obszarze biznesu / pracy w obszarze turystyki), używając różnych źródeł oraz stosując narzędzia związane z technologią informacyjną i technikami informatycznymi [FWS1-WS-TI01 _3]
K_U02 [1/5]
posiada gotowość do samodzielnego podejmowania działań zawodowych i pełnienia różnorodnych ról zawodowych, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz dbałości o tradycje zawodu, wykorzystując narzędzia związane z technologią informacyjną oraz technikami informatycznymi [FWS1-WS-TI01 _4]
K_K04 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [FWS1-WS-TI01 _l] 30 Description [a03] 
Demonstration-imitation [c06] 
Working with a computer [d01] 
Working with another teaching tool [d03] 
Production exercise – workshop [e02] 
course work FWS1-WS-TI01 _1 FWS1-WS-TI01 _2 FWS1-WS-TI01 _3 FWS1-WS-TI01 _4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)