Civilization of Polish lands in modern times (16th-18th centuries) Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2023

Module name: Civilization of Polish lands in modern times (16th-18th centuries)
Module code: W1-TH-S1-CZPCN
Programme code: W1-S1TH19.2023
Semester: summer semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności powiązanych tematycznie z zagadnieniami cywilizacji ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.), przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z zakresu historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.), przydatne w turystyce historycznej [CZPCN_1]
THI1_W01 [3/5]
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.), przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [CZPCN_2]
THI1_W02 [3/5]
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka nowożytności) [CZPCN_3]
THI1_W03 [3/5]
Zna i rozumie wpływ historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.) na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [CZPCN_4]
THI1_W04 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.): formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz wykonuje zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka nowożytności [CZPCN_5]
THI1_U01 [3/5]
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [CZPCN_6]
THI1_U02 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.) [CZPCN_7]
THI1_K01 [3/5]
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy o historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.) w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [CZPCN_8]
THI1_K02 [3/5]
Jest przygotowany w zakresie wiedzy i umiejętności (m.in. popularyzacji) z zakresu historii ziem polskich czasów nowożytnych (XVI-XVIII w.) do pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [CZPCN_9]
THI1_K04 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W1-TH-S1-CZPCN_C] 30 Activating method – discussion / debate [b04] 
Working with another teaching tool [d03] 
course work CZPCN_1 CZPCN_2 CZPCN_3 CZPCN_4 CZPCN_5 CZPCN_6 CZPCN_7 CZPCN_8 CZPCN_9
lecture [W1-TH-S1-CZPCN_W] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Explanation/clarification [a05] 
exam CZPCN_1 CZPCN_2 CZPCN_3 CZPCN_4 CZPCN_5 CZPCN_6 CZPCN_7 CZPCN_8 CZPCN_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)